Gratis läxhjälp till högstadieelever

Studenter och lärare på Kunskapsgymnasiet Göteborg erbjuder gratis läx-workshop i svenska, engelska och matematik till niondeklassare.

Vid fyra tillfällen under vintern kommer studenter och lärare på Kunskapsgymnasiet att ta emot niondeklassare som under två eftermiddagstimmar kan få hjälp med sina läxor. Workshopen är öppen för alla oavsett vilken högstadieskola man går på.

- Vi vill hjälpa elever i årskurs 9 att nå sina mål och samtidigt få en försmak av gymnasiet. Motivation är oerhört viktigt för elevers framgång i skolan. Genom att låta niondeklassare komma till gymnasiet för att lära och se, så hoppas vi att fler elever hittar mål och motivation för att klara årskurs 9 på bästa sätt, säger Tomas Claesson, rektor på Kunskapsgymnasiet.

Första workshopen hålls torsdag 20 oktober kl 16-18 och det är inte bara elever och lärare på gymnasiet som ställer upp och gör en insats, även vår samarbetspartner Gó Skolmat vill vara med och bidra.

- Magen och hjärnan arbetar tätt tillsammans, och för att eleverna ska orka plugga är det viktigt att de får energi. Därför bjuder Gó Skolmat på soppa till alla elever som kommer till vår läx-workshop, berättar Tomas Claesson.

För mer information, kontakta:

Tomas Claesson
Rektor, Kunskapsgymnasiet Göteborg