Gratiskonserter från Liseberg med Smith&Thell och Linnea Henriksson

Göteborg & Co fortsätter att bjuda på gratiskonserter online, denna gång tillsammans med Göteborgs-Posten och Liseberg. Sedan tidigare är fyra gratiskonserter från Pustervik presenterade, och planen är att fler spelningar kommer att släppas. Nu står det klart att Smith&Thell och Linnea Henriksson spelar på Liseberg i sommar.

Peter Kvarnström/ Göteborg & Co

Konserten med Smith&Thell kommer visas på gp.se den 3 juli kl 19:00 och Linnea Henriksson den 10 juli kl.19:00. Konserterna är helt gratis och det kommer att gå att swisha en valfri summa som går direkt till artisterna.

– Det är väldigt roligt att kunna presentera ytterligare två spelningar, denna gång från Liseberg. Behovet av musik och konserter upplever vi just nu är stort, säger Magnus Hallberg, evenemangschef på Göteborg & Co.

Sedan tidigare är konserter med Jonathan Johansson, Sarah Klang, Parham/Bonjou och Sabina Ddumba från Pustervik klara. Ikväll, den 5 juni klockan 19, är det dags för den första konserten inom samarbetet, då med Jonathan Johansson.

För att ta del av konserterna behöver du inte ha ett inlogg på gp.se.

Konsertdatum:

• Jonathan Johansson, 5 juni.
  • Sarah Klang, 12 juni
  • Parham/Bonjou, 18 juni