Great membership increase for Djurens Rätt (Animal rights Sweden)

When Djurens Rätt (Animal Rights Sweden) summarizes the year of 2015 they can determine that the number of members have increased by nearly 9 percent. In actual numbers this means more than 3200 new members. With the development of the last year Djurens Rätt has increased its memberships by 25 percent over the past four years.

Djurens Rätt is the leading animal rights organization in Scandinavia, today with a membership of about 40 000 (to be compared to Sweden's entire population of 10 million).

- Public commitment is something that has really characterized this past year. We can see that the issues of animal rights get through and touch people and that they are also willing to get involved, participate and contribute to change. This is evident in the membership increase, in our campaigns as well as in our media coverage, says Camilla Björkbom, president of Djurens Rätt.

A particular increase can be reported among the very youngest. The membership of the kids club "Rädda Djuren-klubben” (Club Save the Animals) increased by no less than 40 percent in 2015 and the club has quadrupled in size over the last four years.

- With the support we receive from our members Djurens Rätt has become an even stronger voice for the animals, but there is much left to do. We are starting 2016 by putting pressure on the Parliament to adopt a necessary ban on wild animals in circuses. Other prioritized issues are to speed up the process of developing alternative methods for animal experiments, improving the situation for animals in the food industry and to phase out the Swedish fur industry, says Camilla Björkbom.

Djurens Rätt was founded in 1882 and is today the largest animal rights and animal welfare organization in Sweden. The core issues are animal experiments, farm animals, fur farming and animal friendly consumer guidance.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 45 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Future of fashion - Sveriges första djurvänliga modevisning12.10.2018 07:30Pressmeddelande

På Djurens Rätts mässa Vegovision som äger rum på Münchenbryggeriet i Stockholm, anordnas Sveriges första djurvänliga modevisning. Modeindustrin är en komplex industri som inte bara bidrar till en stor klimatpåverkan men som också orsakar lidande för miljontals djur. Djurens Rätt vill ändra på detta och med Future of fashion visar organisationen det senaste inom en växande skara modeföretag som arbetar hållbart både när det kommer till djur och natur.

1 miljon EU-medborgare kräver förbättringar för Europas grisar10.10.2018 16:43Pressmeddelande

För att nå ökad lönsamhet bryter grisuppfödningen i Europa regelbundet mot lagstiftningen, liksom mot allmänhetens uppfattning om hur uppfödning av grisar bör gå till. Fram till nu har lagstiftarna valt att titta åt andra hållet. Djurens Rätt, Eurogroup for Animals och de mer än en miljoner personer som har skrivit under uppropet “End Pig Pain” kräver nu att EU-kommissionen agerar.

Rikstäckande annonskampanj visar svenska kycklingars verklighet21.9.2018 15:12Pressmeddelande

Med start den 24 september visar Djurens Rätt upp verkligheten i den svenska kycklingindustrin genom en omfattande annonskampanj på 50 helsidor i både rikstäckande och lokala tidningar. Annonserna är en del av kampanjen “99 miljoner”, vars namn syftar till det antal kycklingar som föds upp och slaktas i Sverige varje år. Trots att bilderna i annonserna visar kycklingarnas vardag har ett flertal dagstidningar valt att inte publicera dem.