Gröna Lunds populära nattklubbskoncept NIGHT RIDER återvänder

Efter förra årets succé är det dags igen för NIGHT RIDER att inta Gröna Lund i samarbete med Heineken. Under sex kvällar i augusti förvandlas tivolit till Sveriges mest unika nattklubbsmiljö. En pulserande upplevelse för alla sinnen där åkattraktioner, spel och barer utrustas med extra ljusshow, ljud och DJ’s som skapar en maxad feststämning under sommarkvällen. Nytt för i år är efterfesten ”Playground” som öppnar vid midnatt. Biljetterna släpps 16 juni kl 12.00.

Nu återvänder förra årets succé till Gröna Lund – den hyllade nattklubben NIGHT RIDER. Klubben arrangeras exklusivt för 1500 personer per tillfälle med utökat serveringstillstånd och en åldersgräns på 23 år. Under sex kvällar i augusti förvandlas tivolit till en maxad nattklubb mellan 22.00-00.00, där gäster i nattklubbsmiljö kan njuta av fria åk på nio av parkens mest populära åkattraktioner som kvällen till ära utrustas med DJ’s och maxade ljuseffekter för en förhöjd upplevelsesom får sensommarnatten att pulsera.Nytt för i år är bland annat den exklusiva efterfesten ”Playground”,en fest utöver det vanliga som kommer att hålla till inomhus och öppna först när utomhuskonceptet stänger vid midnatt. Biljetter till ”Playground” kommer finns i ett begränsat antal platser.

- Världspremiären av NIGHT RIDER förra sommaren blev en succé. På lite längre tid än en månad lyckades vi gå från en idé till att faktiskt skapa ett utsålt nattklubbskoncept - trots en pandemi. Nu är det nytt år och nya förutsättningar vilket vi laddar för ordentligt. NIGHT RIDER 2022 kommer ha mer neon, mer rök och mer dans. Mer av allt helt enkelt. Det blir ett perfekt tillfälle att ta vara på sommarens sista dagar med vännerna säger Björn Mannervik, marknadschef partnervarumärken på Spendrups.

Spendrups brygger, säljer och distribuerar Heineken i Sverige som också är en stolt huvudpartner till Gröna Lund. Tillsammans lanserade Gröna Lund och Heineken nattklubbskonceptet NIGHT RIDER sensommaren 2021, ettresultat av ett gemensamt arbete med målet att utveckla nya upplevelser i parken gällande allt från mat och dryck till åkattraktioner och spel.

- NIGHT RIDER är en helt unik klubbupplevelse för nöjesutbudet i Stockholm.  En idé som föddes ur en kris under pandemin men som blev verklighet tack vare våra fantastiska medarbetares engagemang och kreativitet. Tillsammans skapade vi med våra partners det som till en början kändes omöjligt. Med NIGHT RIDER fortsätter vi nu utveckla upplevelsen och når helt nya målgrupper. Jag är väldigt stolt över vad vi skapat så här långt och den positiva responsen har varit enorm vilket gör det extra kul att vi kör NIGHT RIDER i år igen med extra allt säger Magnus Widell, VD på Gröna Lund.

Biljetter
Biljetterna släpps den 16 juni kl. 12.00 på www.gronalund.com/nightrider.

För mer informationkontakta:

Annika Troselius, Informationschef på Gröna Lund, telefon 0708-580050 eller e-mail annika.troselius@gronalund.com.

Johanna Pihl, Brand Manager Spendrups, telefon 073-360 81 67, eller email johanna.pihl@spendrups.se

Om Heineken
Heineken som skapades 1873 är idag ett av världens största och mest framgångsrika ölvarumärken. Idag finns Heineken i så gott som alla länder och ses som världen mest värdefulla internationella premiumölvarumärke. Överallt i världen bryggs Heineken med samma recept, stor omsorg och högkvalitativa ingredienser efter en standardiserad process. Ingredienserna som de skickliga bryggmästarna använder är alltid korn, humle, vatten och den hemliga A-jästen. Resultatet är att konsumenter världen över kan njuta av samma kvalitet och uppfriskande Heinekensmak var de än går. Heineken är ett globalt varumärke som finns i över 179 länder med en global marknadsandel på över 20%. I Sverige bryggs, säljs och distribueras Heineken av Spendrups.

Om Gröna Lund
Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin, tillsammans med Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Tivolit har 30 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Tivolit sysselsätter ca 1500 säsongsanställda och är en av landets ledande besöksattraktioner.

FAKTA NIGHT RIDER

NIGHT RIDER är ett unikt och exklusivt koncept där Gröna Lund förvandlas till en nattklubbsmiljö med extra allt i form av ljud, ljus, musik, live-DJ:s och underhållning. Feststämningen kommer kännas i varje vrå och de största åkattraktionerna är öppna till 00.00 för fria åk. Under NIGHT RIDER-kvällarna utökas serveringstillståndet för alkohol i parken och gästerna kan njuta av både dryck och spännande mat på hela tivoliområdet.

För de som vill inleda kvällen med mat och dryck redan kl. 20.00 finns specialbiljetter till NIGHT RIDERS Pre-Party-arrangemang på utvalda barer i parken. Vill man maxa kvällen finns även en Dinner Party-upplevelse där Restaurang Biergarten förvandlats till Clubhouse STO/BER, en Berlininspirerad nattklubb och restaurang för förbokade middagsgäster. I år kommer även en maxad efterfestgå av stapeln inomhus mellan kl. 00.00-02.00 vid namn Playground med begränsat antal platser (separat biljett krävs).

Biljetter
Biljetterna släpps den 16 juni kl. 12.00 på www.gronalund.com/nightrider. Det finns endast 1 500 platser per kväll (åldersgräns 23 år).

Fredag 12 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Lördag 13 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Fredag 19 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Lördag 20 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Fredag 26 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Lördag 27 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)

NIGHT RIDER – Ride N Play – 325 kr
- Entré från kl. 21.45.
- Exklusiv tillgång till NIGHT RIDER-arrangemanget mellan kl. 22.00-00.00 efter att parken stängt för allmänheten.

NIGHT RIDER – Pre-Party 395 kr
- Entré från kl. 20.00.
- Reserverad plats på vald Pre-Party bar.

NIGHT RIDER – Dinner Party 695 kr
- Entré från kl. 19.30.
- Reserverad plats på Clubhouse STO/BER inklusive en 2-rättersmeny.
- Fria spel i de öppna 5-kampsspelen.

NIGHT RIDER – Playground! 100 kr (separat biljett)
- Exklusiv tillgång till efterfesten mellan kl. 23.30-02.00 efter att NIGHT RIDER avslutats ute i parken.

NIGHT RIDER inkluderar fria åk i följande attraktioner:
Monster, Eclipse, Ikaros, Jetline, Katapulten, Lustiga Huset, Kättingflygaren, Pop-Expressen och Insane.

NIGHT RIDER inkluderar fritt spelande i följande spel:
Hang Time, Släggan, Boxer, Bonanza, Can Alley, Woody, Skeeball, Kentucky Derby, Skjutbanan
Pyramiden och Slangbellan.

Sankt Eriksgatan 121

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Spendrups får ny marknadsdirektör22.11.2022 13:47:07 CET | Pressmeddelande

Spendrups nya marknadsdirektör heter Anna-Stina Hallberg. Hon har jobbat på Spendrups marknadsavdelning i olika roller sedan 2008, senast som marknadschef för Spendrups alkoholfria sortiment. Rekryteringsprocessen som pågått sedan i somras lockade många väl kvalificerade sökanden, men valet föll alltså på en intern kandidat med lång och djup erfarenhet av att marknadsföra Spendrups breda produktportfölj. För Anna-Stina är uppdraget som marknadsdirektör en fortsättning på vad som började som ett drömjobb som biträdande produktchef för LOKA för 14 år sedan. – Jag minns fortfarande den fantastiska känslan när jag fick mitt första jobb på Spendrups! Nu känns det jätteroligt att återigen få vara ”ny på jobbet” och ta mig an hela vår fantastiska produktportfölj. Jag är respektfull inför uppgiften och ser verkligen fram emot att lära mig mer. Men jag känner mig trygg i att vi har så mycket kompetens och kunnande inom organisationen och en rad goda byråsamarbeten som kommer att vara en grund f