GTM 2020 som digitalt evenemang från den 22 till den 24 juni 2020

Stockholm den 18 maj 2020 – Från den 22 till den 24 juni arrangerar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) Tysklands största incomingworkshop – Germany Travel Mart – som ett tre dagar långt online-event. På grund av Covid19-pandemin har DZT i samråd med värden för årets evenemang, turismförbundet Mecklenburg-Vorpommern (TMV), beslutat att flytta den fysiska Germany Travel MartTM (GTM) till år 2021.

Pieren i Sellin. FOTO: © TMV / Susanne Krauss

Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:

– För att vårda och bygga vidare på den ovärderliga kontakten med våra partners inom Tysklandsturismen samt med internationella inköpare och multiplikatorer erbjuder vi i år GTM som digitalt event. I och med detta slår vi en bro till recoveryprogrammen 2020/2021 och nästa fysiska GTM.

Tobias Woitendorf, VD för TMV, berättar:

– Vi är glada att redan nu kunna bjuda in key accounts från den internationella reseindustrin till den fysiska GTM från den 25 till den 27 april 2021 i Mecklenburg-Vorpommern. Förberedelserna är redan i full gång. Vi kommer även att delta i årets virtuella GTM 2020 för att presentera vår delstat och resedestination i ett webinar.

Förutom live-meetings mellan utställare och hosted buyers via etablerade networking-tools, integrerar DZT ytterligare digitala kommunikationsmöjligheter som webinar och on-demand-content.

Iris Müller, chef för DZT Stockholm, förklarar:

– Även om läget är allvarligt för de svenska reseföretagen, ser vi inför 2021 ett kommunikationsbehov inom resebranschen vilket främst är riktat mot våra tyska hotellpartners. Årets virtuella GTM erbjuder möjligheten att flexibelt kunna integrera bokningsbara onlinesamtal i arbetsvardagen. Vi välkomnar därför alla våra branschpartners och hoppas att så många som möjligt tar chansen att delta!

GTM har under de 46 år som evenemanget har arrangerats visat sig vara en utomordentligt effektiv plattform för affärskontakter och kontraktsuppgörelser mellan mer än 500 key accounts från den internationella reseindustrin och runt 350 tyska leverantörer. Internationella deltagare från fler än 45 länder deltar i workshop-dagarna med upp till 20 000 kundsamtal face-to-face.

Pieren i Sellin. FOTO: © TMV / Susanne Krauss

DZT lanserar kampanjen #WanderlustGermany Kampanjen lanseras på 13 europeiska marknader – bred målgruppsstrategi – korsmedialt kampanjkoncept13.8.2020 14:49:35 CESTPressmeddelande

Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) lanserar sin kampanj #WanderlustGermany som lockar med högkvalitativa erbjudanden med fokus på vandring och cykling i Tysklands variationsrika naturregioner. Kampanjen utförs tillsammans med premiumpartnern Mecklenburg-Vorpommern och kommer att lanseras omedelbart på 13 europeiska marknader.

Succéresultat för virtualGTM 2020 stärker omstart för Tysklands incomingturism6.7.2020 11:44:36 CESTPressmeddelande

Virtual GTM 2020 blev en stor succé för Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT): 450 key accounts från den internationella resebranschen från 49 länder använde plattformen för att ta del av tjänster och erbjudanden från 250 tyska partners inom hotellbranschen, transportsektorn och fritidsindustrin, incoming services och regionala turistorganisationer, och för att förhandla inför det kommande året. För detta ändamål avtalades mer än 5 700 online-möten via DZT:s GTM Networking Tool.

Europeiska källmarknader i fokus för DZT:s recoveryprogram för tysk incomingturism1.7.2020 13:52:43 CESTPressmeddelande

Stockholm den 01 juli 2020 – Viktiga europeiska källmarknader kommer att återhämta sig snabbast från följderna av Coronapandemin. Detta bekräftas i två internationella marknadsundersökningar på uppdrag av Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT). I undersökningarna har man analyserat utsikterna för tysk incomingturism efter att alla resebegränsningar har lyfts. Som ett led i detta kommer DZT att fokusera marknadsföringsverksamheten på de källmarknader och marknadssegment som har störst potential.

DZT utökar samarbetet med influencers1.6.2020 12:26:22 CESTPressmeddelande

Stockholm den 1 juni 2020 – Medan många klassiska marknadsföringskampanjer måste stoppas och skjutas upp på grund av Coronakrisen, har Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) förstärkt sitt befintliga samarbete med influencers. Den pågående kommunikationen med dessa multiplikatorer är en del av den globala empatikampanjen #DiscoverGermanyFromHome, som DZT har lanserat för att upprätthålla intresset för Tyskland som resedestination under lockdown-perioden.