Tyska Turistbyrån

GTM 2020 som digitalt evenemang från den 22 till den 24 juni 2020

Dela
Stockholm den 18 maj 2020 – Från den 22 till den 24 juni arrangerar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) Tysklands största incomingworkshop – Germany Travel Mart – som ett tre dagar långt online-event. På grund av Covid19-pandemin har DZT i samråd med värden för årets evenemang, turismförbundet Mecklenburg-Vorpommern (TMV), beslutat att flytta den fysiska Germany Travel MartTM (GTM) till år 2021.
Pieren i Sellin. FOTO: © TMV / Susanne Krauss
Pieren i Sellin. FOTO: © TMV / Susanne Krauss

Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:

– För att vårda och bygga vidare på den ovärderliga kontakten med våra partners inom Tysklandsturismen samt med internationella inköpare och multiplikatorer erbjuder vi i år GTM som digitalt event. I och med detta slår vi en bro till recoveryprogrammen 2020/2021 och nästa fysiska GTM.

Tobias Woitendorf, VD för TMV, berättar:

– Vi är glada att redan nu kunna bjuda in key accounts från den internationella reseindustrin till den fysiska GTM från den 25 till den 27 april 2021 i Mecklenburg-Vorpommern. Förberedelserna är redan i full gång. Vi kommer även att delta i årets virtuella GTM 2020 för att presentera vår delstat och resedestination i ett webinar.

Förutom live-meetings mellan utställare och hosted buyers via etablerade networking-tools, integrerar DZT ytterligare digitala kommunikationsmöjligheter som webinar och on-demand-content.               

Iris Müller, chef för DZT Stockholm, förklarar:

– Även om läget är allvarligt för de svenska reseföretagen, ser vi inför 2021 ett kommunikationsbehov inom resebranschen vilket främst är riktat mot våra tyska hotellpartners. Årets virtuella GTM erbjuder möjligheten att flexibelt kunna integrera bokningsbara onlinesamtal i arbetsvardagen. Vi välkomnar därför alla våra branschpartners och hoppas att så många som möjligt tar chansen att delta!  

GTM har under de 46 år som evenemanget har arrangerats visat sig vara en utomordentligt effektiv plattform för affärskontakter och kontraktsuppgörelser mellan mer än 500 key accounts från den internationella reseindustrin och runt 350 tyska leverantörer. Internationella deltagare från fler än 45 länder deltar i workshop-dagarna med upp till 20 000 kundsamtal face-to-face.

Nyckelord

Bilder

Pieren i Sellin. FOTO: © TMV / Susanne Krauss
Pieren i Sellin. FOTO: © TMV / Susanne Krauss
Ladda ned bild

Dokument

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Tyskland - Det vänliga semesterlandet

På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande

Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye