Tyska Turistbyrån

GTM 2020 som digitalt evenemang från den 22 till den 24 juni 2020

Dela

Stockholm den 18 maj 2020 – Från den 22 till den 24 juni arrangerar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) Tysklands största incomingworkshop – Germany Travel Mart – som ett tre dagar långt online-event. På grund av Covid19-pandemin har DZT i samråd med värden för årets evenemang, turismförbundet Mecklenburg-Vorpommern (TMV), beslutat att flytta den fysiska Germany Travel MartTM (GTM) till år 2021.

Pieren i Sellin. FOTO: © TMV / Susanne Krauss
Pieren i Sellin. FOTO: © TMV / Susanne Krauss

Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:

– För att vårda och bygga vidare på den ovärderliga kontakten med våra partners inom Tysklandsturismen samt med internationella inköpare och multiplikatorer erbjuder vi i år GTM som digitalt event. I och med detta slår vi en bro till recoveryprogrammen 2020/2021 och nästa fysiska GTM.

Tobias Woitendorf, VD för TMV, berättar:

– Vi är glada att redan nu kunna bjuda in key accounts från den internationella reseindustrin till den fysiska GTM från den 25 till den 27 april 2021 i Mecklenburg-Vorpommern. Förberedelserna är redan i full gång. Vi kommer även att delta i årets virtuella GTM 2020 för att presentera vår delstat och resedestination i ett webinar.

Förutom live-meetings mellan utställare och hosted buyers via etablerade networking-tools, integrerar DZT ytterligare digitala kommunikationsmöjligheter som webinar och on-demand-content.               

Iris Müller, chef för DZT Stockholm, förklarar:

– Även om läget är allvarligt för de svenska reseföretagen, ser vi inför 2021 ett kommunikationsbehov inom resebranschen vilket främst är riktat mot våra tyska hotellpartners. Årets virtuella GTM erbjuder möjligheten att flexibelt kunna integrera bokningsbara onlinesamtal i arbetsvardagen. Vi välkomnar därför alla våra branschpartners och hoppas att så många som möjligt tar chansen att delta!  

GTM har under de 46 år som evenemanget har arrangerats visat sig vara en utomordentligt effektiv plattform för affärskontakter och kontraktsuppgörelser mellan mer än 500 key accounts från den internationella reseindustrin och runt 350 tyska leverantörer. Internationella deltagare från fler än 45 länder deltar i workshop-dagarna med upp till 20 000 kundsamtal face-to-face.

Nyckelord

Bilder

Pieren i Sellin. FOTO: © TMV / Susanne Krauss
Pieren i Sellin. FOTO: © TMV / Susanne Krauss
Ladda ned bild

Dokument

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Tyskland - Det vänliga semesterlandet

På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

DZT utvidgar sin framgångsrika kampanj #DiscoverGermanyFromHome7.5.2020 12:20:16 CESTPressmeddelande

Stockholm den 7 maj 2020 – Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT:s) internationella kommunikationskampanj #DiscoverGermanyFromHome har fått ett ovanligt starkt gensvar på de 50 källmarknaderna för tysk incomingturism världen över. Sedan kampanjen lanserades den 16 mars har den nått 9,6 miljoner användare via DZT:s egna kanaler och genererat mer än en miljon interaktioner. Därtill kommer 19 000 inlägg om kampanjen på externa kanaler, vilka i sin tur resulterade i 210 000 interaktioner. Kampanjen har fått ett enastående gensvar med 94,4 procent positiva reaktioner.

DZT-kampanj #DiscoverGermanyFromHome samlar aktuella aktiviteter på sociala medier2.4.2020 17:07:35 CESTPressmeddelande

Stockholm den 2 april 2020 – Under den lockdown som råder i stora delar av världen samlar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) sina löpande marknadsföringsaktiviteter på samtliga globala sociala medier-kanaler i kommunikationskampanjen #DiscoverGermanyFromHome. Målet är att förmedla innehåll som är både inspirerande, empatiskt och samtidigt informativt till morgondagens kunder. Kampanjen inkluderar virtuella upplevelseformat av destinationer från Tysklands alla 16 delstater. På så vis knyter man kontakt med potentiella Tysklandsbesökare som har möjlighet att upptäcka landet virtuellt. Förutom #DiscoverGermanyFromHome använder kampanjen även existerande hashtaggar som #staysafe, #stayathome och #traveltomorrow.

42:a passionsspelen i Oberammergau skjuts upp till år 202223.3.2020 09:45:55 CETPressmeddelande

Stockholm, den 23 mars 2020. Den 42:a utgåvan av passionsspelen i Oberammergau skjuts upp på grund av den rådande coronapandemin. Beslutet kommer efter att kretsförvaltningen i Garmisch-Partenkirchen förbjudit genomförandet av passionsspelen i Oberammergau. Eftersom gästernas och de medverkandes hälsa har högsta prioritet, har de ansvariga beslutat att skjuta upp den planerade premiären av passionsspelen den 16 maj 2020 fram till år 2022.

Coronavirusets möjliga konsekvenser för tysk incomingturism – DZT planerar marketing recovery-program2.3.2020 15:33:43 CETPressmeddelande

Stockholm den 02 mars 2020 – Utvecklingen inom turismnäringen efter coronavirusets utbrott och de medföljande reseinskränkningarna kommer även att påverka den tyska incomingturismen under de kommande månaderna. Hur omfattande tillbakagångar som är att vänta från den kinesiska marknaden och hur länge det kommer att pågå, kommer enligt Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) till stor del bero på vilken effekt de kinesiska myndigheternas administrativa åtgärder i praktiken får, men även hur långt viruset breder ut sig och under hur lång tid, och vilka följder krisen får för den kinesiska nationalekonomin.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum