GTM 2020 som digitalt evenemang från den 22 till den 24 juni 2020
Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:
– För att vårda och bygga vidare på den ovärderliga kontakten med våra partners inom Tysklandsturismen samt med internationella inköpare och multiplikatorer erbjuder vi i år GTM som digitalt event. I och med detta slår vi en bro till recoveryprogrammen 2020/2021 och nästa fysiska GTM.
Tobias Woitendorf, VD för TMV, berättar:
– Vi är glada att redan nu kunna bjuda in key accounts från den internationella reseindustrin till den fysiska GTM från den 25 till den 27 april 2021 i Mecklenburg-Vorpommern. Förberedelserna är redan i full gång. Vi kommer även att delta i årets virtuella GTM 2020 för att presentera vår delstat och resedestination i ett webinar.
Förutom live-meetings mellan utställare och hosted buyers via etablerade networking-tools, integrerar DZT ytterligare digitala kommunikationsmöjligheter som webinar och on-demand-content.
Iris Müller, chef för DZT Stockholm, förklarar:
– Även om läget är allvarligt för de svenska reseföretagen, ser vi inför 2021 ett kommunikationsbehov inom resebranschen vilket främst är riktat mot våra tyska hotellpartners. Årets virtuella GTM erbjuder möjligheten att flexibelt kunna integrera bokningsbara onlinesamtal i arbetsvardagen. Vi välkomnar därför alla våra branschpartners och hoppas att så många som möjligt tar chansen att delta!
GTM har under de 46 år som evenemanget har arrangerats visat sig vara en utomordentligt effektiv plattform för affärskontakter och kontraktsuppgörelser mellan mer än 500 key accounts från den internationella reseindustrin och runt 350 tyska leverantörer. Internationella deltagare från fler än 45 länder deltar i workshop-dagarna med upp till 20 000 kundsamtal face-to-face.
Nyckelord
Bilder
Dokument
Om
Tyskland - Det vänliga semesterlandet
På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande
Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.
Save the date – DZT arrangerar Dagen för barriärfri turism för tolfte året i rad den 6 mars 2024 under turistmässan ITB Berlin.23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Under den 12:e Dagen för barriärfri turism (Tag des barrierefreien Tourismus) presenterar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) nationella och internationella experter som avhandlar strategier och best practices på temat inkluderande resor.
Europamästerskapet 2024 i Tyskland ger positiva effekter för tysk incomingturism23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Från den 14 juni kommer allt i Tyskland att handla om EM 2024. Till arenorna där de 51 matcherna utspelas välkomnar man 2,7 miljoner besökare och i fanzonerna räknar man med runt sju miljoner deltagare. EM kan generera en fyraprocentig ökning av övernattningsvolymen för tysk incomingturism.
Positivt resultat för reslandet Tyskland 2023 – DZT-prognos ser ytterligare tillväxtchanser för tysk incomingturism under 202423.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Europa är fortsatt den viktigaste källmarknaden – stark återhämtning från Asien och Nordamerika – kulturella höjdpunkter och UEFA EURO 2024 samt brett utbud av natursemestrar som ökar internationell efterfrågan
Tyska turistbyrån presenterar årets studieresor, kampanjer samt statistik från 2023.8.2.2024 16:05:01 CET | Pressmeddelande
Den 14 februari välkomnar Tyska Turistbyrån journalister och andra intressenter till ett hybridmöte med tema studieresor för journalister och influencers, kampanjer under året som kommer samt statistik från föregående år.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum