Guitars - The Museum

GUITARS - THE MUSEUM HAR ÖPPNAT PÅ NY PLATS I UMEÅ.

Guitars - The Museum, som kallas den finaste samlingen av gitarrer- och tillhörande rekvisita i världen, har nyöppnat. Adressen är Vasaplan i Umeå. Museet håller till på vindsvåningen hos Umeå Folkets Hus. Gitarrmuseet kommer att hålla öppet måndagar till fredagar mellan klockan 12:00 och 18:00 samt lördagar klockan 12:00-16:00.

Bröderna Samuel och Michael Åhden äger och lånar ut denna samling till museet via ett långvarigt avtal, detta gör att museet kommer att kunna erbjuda besökare en unik upplevelse bland världens mest åtråvärda instrument för lång tid framöver. Guidade turer dagligen klockan 13:00 och 15:00 ingår i entréavgiften.

I samma byggnad finns scener, konferensrum och restauranger - som alla drivs av Umeå Folkets Hus och dess driftbolag. Gitarrmuseets nyöppning skedde lördag den 11 maj. Gitarrmuseet öppnade officiellt lördag den 31 januari 2014 och firar således drygt 5-år som verksamhet men nu på my plats. För ytterligare frågor är ni varmt välkommen att kontakta Fredrik Fagerlund - ordförande i driftbolaget på: info@guitarsthemuseum.com.

Fredrik Fagerlund
Mail: info@guitarsthemuseum.com

Guitars - The Museum
Vasaplan.
903 29 Umeå

GUITARS - THE MUSEUM HAR ÖPPNAT PÅ NY PLATS I UMEÅ.

I samma byggnad finns scener, konferensrum och restauranger - som alla drivs av Umeå Folkets Hus och dess driftbolag. Gitarrmuseets nyöppning skedde lördag den 11 maj. Gitarrmuseet öppnade officiellt lördag den 31 januari 2014 och firar således drygt 5-år som verksamhet men nu på ny plats. För ytterligare frågor är ni varmt välkommen att kontakta Fredrik Fagerlund - ordförande i driftbolaget på: info@guitarsthemuseum.com.

Följ Guitars - The Museum