Gun Nilsson, ny styrelseledamot i Einar Mattsson AB

Gun Nilsson, välmeriterad företagsledare med bred styrelseerfarenhet, har valts in som styrelseledamot i Einar Mattsson AB. Idag är hon bland annat VD för investmentbolaget Melker Schörling AB och styrelseordförande för mätteknik-koncernen Hexagon AB.

Gun Nilsson, ny styrelseledamot i Einar Mattsson AB och VD för Melker Schörling AB

Guns affärsstrategiska kompetens och erfarenhet av att arbeta med olika ägarkategorier och bolag i skilda utvecklingsfaser är viktiga för en långsiktig aktör som oss. Vi har ambitioner att fortsätta växa och investera framgångsrikt. Jag ser fram emot att få arbeta med Gun i koncernstyrelsensäger Anders Ränk, styrelseledamot och ordförande i ägarrådet.

Övriga ledamöter i styrelsen är ordförande Arne KarlssonLeif Johansson samt Anders Ränk, Kristina Ränk och Stefan Ränk.

Om Gun Nilsson
Född 1955. VD för Melker Schörling AB sedan 2017 och styrelseordförande för HexagoAktiebolag AB där hon är ledamot sedan 2008Hon har en näringslivskarriär från bland annat IP-Only Group, Sanitec Group och Duni AB.
På senare år har hon kombinerat sina operativa roller som vd och f
inanschef med flera styrelseuppdrag. Gun är ledamot av styrelserna för AAK AB, HEXPOL AB och Bonnier Group AB samt ledamot av Kollegiet för svensk bolagsstyrning. Hon har tidigare varit ledamot av styrelserna för Capio AB, Loomis AB, Dometic Group AB.

Gun har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm.

Kontaktperson:
Anders Ränk
Ordförande i ägarrådet
08-586 263 00

Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad sedan 1935. Idag är Einar Mattsson Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter och bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Den kommande tioårsperioden kommer Einar Mattsson att uppföra 4 000 nyproducerade bostäder i egen regi. Koncernens förvaltningsbolag förvaltar cirka 15 000 bostäder åt en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare. Bolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.

"Einar Mattssons omtänksamhet om både kunder och medarbetare sticker ut" — fredagsporträttet med Lisa Bruce22.1.2021 10:00:31 CETBlogginlägg

I dagens fredagsporträtt får du läsa om Lisa Bruce, chef för Servicecenter på Einar Mattsson. Tillsammans med sitt team är Lisa ansiktet utåt mot våra kunder oavsett om du ringer, mejlar eller besöker våra kontor. Hon har gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen, har stora ambitioner att utveckla sitt ledarskap, är en stor sportnörd och trivs bäst på landstället på Muskö.

SACO väljer Einar Mattsson för kommersiell fastighet15.1.2021 10:06:17 CETPressmeddelande

Den 11 januari tog Einar Mattsson över förvaltningen av Sveriges Akademikers Centralorganisations totalrenoverade fastighet på Lilla Nygatan 14 i Gamla Stan i Stockholm. Den nyrenoverade fastigheten är en renodlad kommersiell fastighet. Av de åtta våningsplanen innehar SACO själva två plan varav ett plan har en modern konferensanläggning. I uppdraget ingår teknisk och administrativ förvaltning samt drift.

"Vi får inte stanna upp och bli fega inför de förändringar digitaliseringen medför" — fredagsporträttet med Gustavo Karlsson15.1.2021 10:00:00 CETBlogginlägg

Det finns knappast någon inom Einar Mattsson-koncernen som inte vet vem han är, både på huvudkontoret och ute på byggen och etableringar. Idag får du möta glädjespridaren och IT-teknikern Gustavo Karlsson. Han ser alla och lägger en tröstande hand på en kollegas axel för att markera att han finns där om det behövs. Han är snabb i sitt yrke, serviceinriktad som få och mer strategisk kring vår digitalisering än vad de flesta känner till.