Bankinstitutens Arbetsgivarorganisation (BAO)

Gunilla Grenö slutar som VD på Bankinstitutens Arbetsgivareorganisation (BAO)

Efter 15 år som VD för BAO har Gunilla Grenö valt att sluta sin anställning. Styrelsen har påbörjat processen med att utse en ny VD för BAO. Gunilla Grenö arbetar fram till och med den 28 februari 2022 och kommer att vara behjälplig i styrelsens process med den nya rekryteringen, samt fortsatt leda arbetet på BAO fram till dess ny VD är utsedd.

Efter ett långt, ansvarsfullt och framgångsrikt ledarskap i BAO är Gunilla Grenö redo för nya utmaningar, kommenterar BAO:s styrelseordförande Mikael Bohman. I rekryteringsprocessen av Gunilla Grenös efterträdare samarbetar vi med Novare, bao@novare.se.

För ytterligare information kontakta:
Mikael Bohman, ordförande BAO, 0221-344 58.

Gunilla Grenö
Mikael Bohman

Bankinstitutens Arbetsgivarorganisation (BAO)
Stureplan 4 c

BAO organiserar så gott som samtliga banker i Sverige. Även bankerna närstående företag som försäkrings-, finans-, fond-, kredit-, data- och fastighetsföretag ingår i BAO. Till BAO hör även vissa andra typer av företag såsom hypoteksföreningar och fondmäklare. BAO har ca 150 delägare vilka sysselsätter ca 47 000 arbetstagare.

Bankinstitutens Arbetsgivareorganisation

Stureplan 4c 114 35 STOCKHOLM

08-611 17 30 bao@bao.se

Följ Bankinstitutens Arbetsgivarorganisation (BAO)