Gunvor Munck, VD och ägare av Smålandslogistik, får Näringslivsmedaljen för framstående entreprenörskap

–Varje år tilldelas medaljen ett mindre antal personer, som med ägarinflytande skapat och utvecklat företag – och därmed arbetat för ett bättre Sverige, något som Sällskapet gjort sedan 1772, då Gustav III skrev under stadgarna. Syftet med medaljen är att hedra mottagaren för långsiktigt betydelsefullt arbete samt att inspirera andra, säger ordförande Erik Norberg.

Gunvor Munck om medaljen:
– Det var mycket överraskande. Jag är både glad och stolt över att få komma med bland de utvalda personer som fått Näringslivsmedaljen, säger Gunvor Munck.

Motivering: Gunvor Munck är andra generationen i företaget och tog över Börjes Transport AB 1986 och blev företagets vd. Koncernen består idag av Smålands Logistik med dotterbolag.
Utveckling har möjliggjorts genom målmedvetna satsningar på ny och modern teknik, förvärv, affärsutveckling samt hög miljömedvetenhet.
Omsättningen har ökat från 30 miljoner kr till 450 miljoner kr.
Antalet medarbetare är idag 420 personer och fordonsparken består av 215 moderna lastbilsekipage.

Hur skapas bra affärer?
Människorna är det viktigaste både kunder, leverantörer och personal. Våra ledord är Ansvar - Kompetens - Omtanke. Vi eftersträvar alltid att utföra våra viktiga uppgifter i näringslivets och samhällets tjänst med rätt kvalitet i alla avseenden.

För ytterligare information kontakta: Gunvor Munck, Smålandslogistik AB, 0733-318500, gunvor.munck@smalandslogistik.seMarianne Reuterskiöld, Ständig sekreterare vid Kungliga Patriotiska Sällskapet, 08-611 72 64, 070-36 77 646, marianne.reuterskiold@kungligapatriotiskasallskapet.se.

Senaste pressmeddelandena från Kungliga Patriotiska Sällskapet

Krister Olsson, ordförande och skapare av Balticgruppen och Fort Nox, får Näringslivsmedaljen för framstående entreprenörskap25.4.2017 19:10Pressmeddelande

Anders Johansson, VD för AJ Produkter, får Näringslivsmedaljen för framstående entreprenörskap25.4.2017 19:10Pressmeddelande

Tobias Lindfors, VD för StudentConsulting, får Näringslivsmedaljen för framstående entreprenörskap25.4.2017 19:10Pressmeddelande