Gurkodiler och Undulatomater nykomlingar i Lidls Frukt- och Grönthylla

Ett nytt Frukt- och Gröntsortiment har gjort intåg på hyllorna på Lidl med målsättningen att det ska bli lättare att välja nyttigt. Åtta favoriter i miniformat finns just nu tillgängliga i Lidls 176 butiker: Apans bananer, Gurkodiler, Pyttepaprika, Undulatomater, Piron Päron, Äppel Päppel, Sagomorötter och Nalles Blåbär.
Frukt och grönsaker i miniformat

Lidl har lanserat en helt ny range under mottot ”Nu blir det roligare att vara nyttigt” med frukt- och gröntklassiker i miniformat. Sortimentet består av särskilda, mindre sorter med mycket smak och förpackningarna har fått ett lekfullt utseende.

– Vi vill underlätta för alla, stora och små att välja nyttigt och grönt. Förpackningsstorleken gör att det är lätt att ta med dem på till exempel utflykten och i bilen. Eftersom själva frukterna och grönsakerna är så pass mycket mindre än deras större motsvarigheter passar de perfekt som mellanmål, säger Peter Reisenzein, Inköpschef frukt & grönt och blommor & plantor.

Förutom sagomorötter och pyttepaprikor erbjuder Lidl över 140 artiklar i frukt- och gröntsortimentet.

Miniformat i Frukt- och gröntsortimentet:

• Apans Bananer
• Gurkodiler
• Pyttepaprika
• Undulatomater
• Piron paron
• Äppel päppel
• Sagomorötter
• Nalles blåbär
• Cool kål (i butik november)
• Leopardiner (i butik november)

Lidl levererar färsk frukt och grönt till alla 176 butiker i hela Sverige – varje dag, året om och har under lång tid satsat på färskhet och utveckling av frukt- och gröntsortimentet. Bland annat har Lidl utvecklat ett nytt butikskoncept för ökad hållbarhet, minskat matsvinn, minskad energiförbrukning och förhöjd kundupplevelse.

Frukt och grönsaker i miniformat
Sagomorötter