Gustafsson delar scen med Jansson i höst

2Entertain - Part of Moment Group

En oväntad kombination.
Killinggänget möter Hipp-Hipp-gänget.
Robert Gustafsson delar scen med Anders Jansson, i Oscarsrevyn på Lorensbergsteatern.
Premiär 21 september.

Humorkungen Robert Gustafsson får sällskap på revyscenen i Göteborg – av ingen mindre än halva Hipp-Hipp-gänget, Anders Jansson från Lund.

Gustafssons publiksuccé från Stockholm, Oscarsrevyn, flyttar till Lorensbergsteatern där den inför hösten ska bearbetas och anpassas till dagsaktuella händelser och den nyspikade rollistan. På scenen blir det även gott om plats för mello-vinnaren Sanna Nielsen, imitatören Rachel Mohlin och sång- & dansmannen Kim Sulocki, samt dansare och stor orkester.

Robert Gustafssons 25-årsjubileum - som rönte stor framgång på Rondo 2010-2011 — lockade sammanlagt 220.000 besökare. Det var en best-of-show, med klassiker från Nile City, Tony Rickardsson och illern Göran. I höst är merparten av humorkaraktärer nyskrivna, med en och annan gammal favorit som ess i rockärmen.

- Rachel Mohlin kommer till exempel ta med sig Leif GW:s syrra, Birgitta GW Persson. Vem vet, vi kanske till och med får se hennes uppgörelse med fejkande världsreportern Morgan Pålsson.

Att leda en viljestark ensemble är ett rent nöje för Skövdesonen Gustafsson. Tillsammans med mångåriga producenterna Vicky och Johan von der Lancken, manusförfattaren Calle Norlén och regissören Edward af Sillén väntar ett intensivt men spännande arbete.

- Jag är inte ensam om att älska sketcher och revyer. Jag spelade sketcher på roliga timmen med min bästa klasskompis. Nu har jag flera bästa kompisar som ska hjälpa till, säger Robert och ler.

Oscarsrevyn spelas på Lorensbergsteatern hela hösten, premiär 21 september. Biljettsläpp 7 mars.

Fotnot
Revyn kommer inte heta "Lorensbergsrevyn” - det namnet mutade Cornelis Vreeswijk, Per Grundén och Carl Anton in på 1960-talet. Då spelade nämnda herrar göteborgsrevy med samma titel.

Oscarsrevyn är titeln även i Göteborg. Även om föreställningen justeras, förnyas och skrivs om hela tiden, vartefter saker och ting sker i omvärlden.

Oscarsrevyn presenteras av Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain.

______________________________________________________________________________________

Biljetter: lorensbergsteatern.se och showtic.se
Information: showtic.se/oscarsrevyngbg

Presskontakt och bilder: Magnus Stråberg, pr.company@tele2.se 0705-16 60 90.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.