Gustafsson delar scen med Jansson i höst

2Entertain - Part of Moment Group

En oväntad kombination.
Killinggänget möter Hipp-Hipp-gänget.
Robert Gustafsson delar scen med Anders Jansson, i Oscarsrevyn på Lorensbergsteatern.
Premiär 21 september.

Humorkungen Robert Gustafsson får sällskap på revyscenen i Göteborg – av ingen mindre än halva Hipp-Hipp-gänget, Anders Jansson från Lund.

Gustafssons publiksuccé från Stockholm, Oscarsrevyn, flyttar till Lorensbergsteatern där den inför hösten ska bearbetas och anpassas till dagsaktuella händelser och den nyspikade rollistan. På scenen blir det även gott om plats för mello-vinnaren Sanna Nielsen, imitatören Rachel Mohlin och sång- & dansmannen Kim Sulocki, samt dansare och stor orkester.

Robert Gustafssons 25-årsjubileum - som rönte stor framgång på Rondo 2010-2011 — lockade sammanlagt 220.000 besökare. Det var en best-of-show, med klassiker från Nile City, Tony Rickardsson och illern Göran. I höst är merparten av humorkaraktärer nyskrivna, med en och annan gammal favorit som ess i rockärmen.

- Rachel Mohlin kommer till exempel ta med sig Leif GW:s syrra, Birgitta GW Persson. Vem vet, vi kanske till och med får se hennes uppgörelse med fejkande världsreportern Morgan Pålsson.

Att leda en viljestark ensemble är ett rent nöje för Skövdesonen Gustafsson. Tillsammans med mångåriga producenterna Vicky och Johan von der Lancken, manusförfattaren Calle Norlén och regissören Edward af Sillén väntar ett intensivt men spännande arbete.

- Jag är inte ensam om att älska sketcher och revyer. Jag spelade sketcher på roliga timmen med min bästa klasskompis. Nu har jag flera bästa kompisar som ska hjälpa till, säger Robert och ler.

Oscarsrevyn spelas på Lorensbergsteatern hela hösten, premiär 21 september. Biljettsläpp 7 mars.

Fotnot
Revyn kommer inte heta "Lorensbergsrevyn” - det namnet mutade Cornelis Vreeswijk, Per Grundén och Carl Anton in på 1960-talet. Då spelade nämnda herrar göteborgsrevy med samma titel.

Oscarsrevyn är titeln även i Göteborg. Även om föreställningen justeras, förnyas och skrivs om hela tiden, vartefter saker och ting sker i omvärlden.

Oscarsrevyn presenteras av Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain.

______________________________________________________________________________________

Biljetter: lorensbergsteatern.se och showtic.se
Information: showtic.se/oscarsrevyngbg

Presskontakt och bilder: Magnus Stråberg, pr.company@tele2.se 0705-16 60 90.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.