Gustafsson delar scen med Jansson i höst

2Entertain - Part of Moment Group

En oväntad kombination.
Killinggänget möter Hipp-Hipp-gänget.
Robert Gustafsson delar scen med Anders Jansson, i Oscarsrevyn på Lorensbergsteatern.
Premiär 21 september.

Humorkungen Robert Gustafsson får sällskap på revyscenen i Göteborg – av ingen mindre än halva Hipp-Hipp-gänget, Anders Jansson från Lund.

Gustafssons publiksuccé från Stockholm, Oscarsrevyn, flyttar till Lorensbergsteatern där den inför hösten ska bearbetas och anpassas till dagsaktuella händelser och den nyspikade rollistan. På scenen blir det även gott om plats för mello-vinnaren Sanna Nielsen, imitatören Rachel Mohlin och sång- & dansmannen Kim Sulocki, samt dansare och stor orkester.

Robert Gustafssons 25-årsjubileum - som rönte stor framgång på Rondo 2010-2011 — lockade sammanlagt 220.000 besökare. Det var en best-of-show, med klassiker från Nile City, Tony Rickardsson och illern Göran. I höst är merparten av humorkaraktärer nyskrivna, med en och annan gammal favorit som ess i rockärmen.

- Rachel Mohlin kommer till exempel ta med sig Leif GW:s syrra, Birgitta GW Persson. Vem vet, vi kanske till och med får se hennes uppgörelse med fejkande världsreportern Morgan Pålsson.

Att leda en viljestark ensemble är ett rent nöje för Skövdesonen Gustafsson. Tillsammans med mångåriga producenterna Vicky och Johan von der Lancken, manusförfattaren Calle Norlén och regissören Edward af Sillén väntar ett intensivt men spännande arbete.

- Jag är inte ensam om att älska sketcher och revyer. Jag spelade sketcher på roliga timmen med min bästa klasskompis. Nu har jag flera bästa kompisar som ska hjälpa till, säger Robert och ler.

Oscarsrevyn spelas på Lorensbergsteatern hela hösten, premiär 21 september. Biljettsläpp 7 mars.

Fotnot
Revyn kommer inte heta "Lorensbergsrevyn” - det namnet mutade Cornelis Vreeswijk, Per Grundén och Carl Anton in på 1960-talet. Då spelade nämnda herrar göteborgsrevy med samma titel.

Oscarsrevyn är titeln även i Göteborg. Även om föreställningen justeras, förnyas och skrivs om hela tiden, vartefter saker och ting sker i omvärlden.

Oscarsrevyn presenteras av Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain.

______________________________________________________________________________________

Biljetter: lorensbergsteatern.se och showtic.se
Information: showtic.se/oscarsrevyngbg

Presskontakt och bilder: Magnus Stråberg, pr.company@tele2.se 0705-16 60 90.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.