Gustafsson delar scen med Jansson i höst

2Entertain - Part of Moment Group

En oväntad kombination.
Killinggänget möter Hipp-Hipp-gänget.
Robert Gustafsson delar scen med Anders Jansson, i Oscarsrevyn på Lorensbergsteatern.
Premiär 21 september.

Humorkungen Robert Gustafsson får sällskap på revyscenen i Göteborg – av ingen mindre än halva Hipp-Hipp-gänget, Anders Jansson från Lund.

Gustafssons publiksuccé från Stockholm, Oscarsrevyn, flyttar till Lorensbergsteatern där den inför hösten ska bearbetas och anpassas till dagsaktuella händelser och den nyspikade rollistan. På scenen blir det även gott om plats för mello-vinnaren Sanna Nielsen, imitatören Rachel Mohlin och sång- & dansmannen Kim Sulocki, samt dansare och stor orkester.

Robert Gustafssons 25-årsjubileum - som rönte stor framgång på Rondo 2010-2011 — lockade sammanlagt 220.000 besökare. Det var en best-of-show, med klassiker från Nile City, Tony Rickardsson och illern Göran. I höst är merparten av humorkaraktärer nyskrivna, med en och annan gammal favorit som ess i rockärmen.

- Rachel Mohlin kommer till exempel ta med sig Leif GW:s syrra, Birgitta GW Persson. Vem vet, vi kanske till och med får se hennes uppgörelse med fejkande världsreportern Morgan Pålsson.

Att leda en viljestark ensemble är ett rent nöje för Skövdesonen Gustafsson. Tillsammans med mångåriga producenterna Vicky och Johan von der Lancken, manusförfattaren Calle Norlén och regissören Edward af Sillén väntar ett intensivt men spännande arbete.

- Jag är inte ensam om att älska sketcher och revyer. Jag spelade sketcher på roliga timmen med min bästa klasskompis. Nu har jag flera bästa kompisar som ska hjälpa till, säger Robert och ler.

Oscarsrevyn spelas på Lorensbergsteatern hela hösten, premiär 21 september. Biljettsläpp 7 mars.

Fotnot
Revyn kommer inte heta "Lorensbergsrevyn” - det namnet mutade Cornelis Vreeswijk, Per Grundén och Carl Anton in på 1960-talet. Då spelade nämnda herrar göteborgsrevy med samma titel.

Oscarsrevyn är titeln även i Göteborg. Även om föreställningen justeras, förnyas och skrivs om hela tiden, vartefter saker och ting sker i omvärlden.

Oscarsrevyn presenteras av Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain.

______________________________________________________________________________________

Biljetter: lorensbergsteatern.se och showtic.se
Information: showtic.se/oscarsrevyngbg

Presskontakt och bilder: Magnus Stråberg, pr.company@tele2.se 0705-16 60 90.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar