Hagabergskolan i Västerås byter namn till Noblaskolan

Idag byter Pysslingen Hagabergskolan i Västerås namn till Noblaskolan Hagaberg. Namnbytet är en del av en stor satsning på kvalitet och skolutveckling som omfattar totalt 14 grundskolor i Sverige som alla byter namn till Noblaskolan.

Elever som går på vår skola vet redan att vi har höga förväntningar, vi utmanar och stöttar dem så att de kan nå ännu längre. Jag ser nu fram emot att jag och mina medarbetare får arbeta närmare våra kollegor på andra Noblaskolor och gemensamt utveckla skolorna. Det kommer att gynna våra elever och våra medarbetare säger Henrik Lövstedt, rektor på Noblaskolan Hagaberg.

Noblaskolan består av för- och grundskolor som arbetar enligt devisen att elever som utmanas når längre. Genom tydliga strukturer, trygghet och stöd ska eleverna få de bästa förutsättningarna för en bra skolgång.

– När skolor som har liknande arbetssätt och inriktning kan arbeta nära varandra skapar det många fördelar. Genom att förtydliga vad skolorna står för och hur de arbetar blir det också lättare för elever och vårdnadshavare att göra ett informerat val av skola, säger säger Eva-Lotte Stavle, skolchef för Noblaskolan.

För mer information om nya Noblaskolan Hagaberg, kontakta gärna rektor Henrik Lövstedt eller skolchef Eva-Lotte Stavle.

Fakta:
Noblaskolan finns i Boden, Göteborg, Helsingborg, Kävlinge, Nacka, Salem, Sundbyberg, Solna, Täby och Västerås. Noblaskolan är en del av AcadeMedia.

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra medarbetare har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt förutsättningar för att nå sin fulla potential. AcadeMedia har verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Mer information om AcadeMedia finns på www.academedia.se.

Spelifierad lärplattform gav positiva resultat – fler elever klarar skolan14.12.2020 10:24:54 CETPressmeddelande

Färre avhopp och fler som blir klara med sin utbildning på kortare tid - det är några av resultaten efter satsningen på spelifierat innehåll i NTI-skolans digitala komvuxutbildningar. De goda resultaten har gjort att NTI-skolan nu beslutat att gå vidare till fas två i samarbetet med spelifieringsföretaget Insert Coin. Under kommande år ska spelifierade moment implementeras i fler kurser på NTI-skolans lärplattform Omniway.