Håkan Eriksson tillförordnad kommunikationschef på Teknikföretagen

Håkan Eriksson tillträder den 3 september tjänsten som tillförordnad kommunikationschef på Teknikföretagen. Håkan kommer att fortsätta Teknikföretagens arbete med att synliggöra industrins betydelse för tillväxt och välfärd och de frågor som är av stor betydelse för den svenska industrins konkurrenskraft. I samband med detta tillträder tidigare kommunikationschef Per Braconier en tjänst som kommunikationsstrateg.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Sveriges exportsektor växer4.4.2019 13:00:00 CESTPressmeddelande

Industrins andel av Sveriges BNP är fortsatt betydande, och det direkta förädlingsvärdet i svensk produktion ökar. Samtidigt minskar behovet av importerade insatsvaror tydligt, i takt med att de svenska företagen satsar allt mer på regionalt baserade värdekedjor. Trenden kallas allt oftare för slowbalization. Några av de viktigaste bakomliggande faktorerna är ökat fokus på både kostnadseffektivitet och hållbarhet.