Håkan Eriksson tillförordnad kommunikationschef på Teknikföretagen

Håkan Eriksson tillträder den 3 september tjänsten som tillförordnad kommunikationschef på Teknikföretagen. Håkan kommer att fortsätta Teknikföretagens arbete med att synliggöra industrins betydelse för tillväxt och välfärd och de frågor som är av stor betydelse för den svenska industrins konkurrenskraft. I samband med detta tillträder tidigare kommunikationschef Per Braconier en tjänst som kommunikationsstrateg.

Teknikföretagen är arbetsgivarorganisationen som ger kreativiteten utrymme. Vi finns över hela Sverige och bistår 3900 teknikföretag i arbetsrätt och branschfrågor, så att de kan fokusera på att utveckla varor och tjänster i världsklass. Teknikföretag formar framtiden, och vi hjälper dem att lyckas.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Teknikföretagen ger ut teknikbok för breddad rekrytering till teknikbranschen23.10.2018 07:00Pressmeddelande

Det kunskapsförsprång som Sverige och västvärlden har haft i teknikutvecklingen minskar succesivt. Nya teknologier skapar nya möjligheter men ställer också krav på Sverige att öka sin kompetensnivå. Ännu fler måste få upp ögonen för teknikämnet och då spelar skolan en avgörande roll. För att stötta och inspirera tekniklärare har Teknikföretagen tagit fram en ny teknikbok där tekniken sätts i nya, samhällsaktuella sammanhang.