Håkan Larsson är ny chefsekonom på Sveriges Allmännytta

Håkan Larsson börjar idag som chefsekonom på Sveriges Allmännytta. Han kommer senast från en tjänst som samhällspolitisk chef på Villaägarnas riksförbund.

Håkan Larsson, chefsekonom, Sveriges Allmännytta.

– Vi är mycket glada över att Håkan Larsson börjar hos oss. Han har en gedigen kunskap om såväl bostadsmarknaden som ekonomi och kommer därmed att bidra till att ytterligare stärka Sveriges Allmännyttas roll som företrädare för hyresrätten och hyresrättens möjligheter att verka i framtiden, säger Anders Nordstrand, vd, Sveriges Allmännytta.

Håkan Larsson har arbetat på Villaägarnas riksförbund i olika roller sedan 2016, senast som samhällspolitisk chef. Dessförinnan var han rådgivare på Avfall Sverige, politisk sakkunnig i riksdagen och samordnare på statsrådsberedningen.

– Bostadsförsörjningen är en av vår tids mest centrala politiska frågor och jag hoppas kunna bidra i denna debatt. Hyresrätten har en mycket central roll att spela i Sveriges bostadsbyggande och den ska vara en naturlig boendeform i olika skeden av livet, säger Håkan Larsson.

Anders Nordstrand, vd, Sveriges Allmännytta, 08–406 55 17

Håkan Larsson, chefsekonom, Sveriges Allmännytta, 08–406 55 08

Ulrika Lamberth, pressansvarig, Sveriges Allmännytta, 08–406 55 25, ulrika.lamberth@sverigesallmannytta.se

Håkan Larsson, chefsekonom, Sveriges Allmännytta.
Håkan Larsson, chefsekonom, Sveriges Allmännytta. Foto: Pressbild från Villaägarnas riksförbund.

Fem skatteförslag för fler hyresrätter - webbinarium den 15 september8.9.2021 12:03:06 CEST | Pressinbjudan

Med fem ändringar i skattesystemet kan byggandet av fler hyresrätter stimuleras, renovering av befintliga hyresrätter underlättas och omvandling av lokaler till bostäder göras betydligt enklare. Välkommen till ett lunchseminarium där Fastighetsägarna, Hyresgästföreningen och Sveriges Allmännytta presenterar en ny skatterapport som kan bidra till att säkra framtidens bostadsförsörjning.