Håkan Lindell är ny HR-chef på Ömangruppen

Ömangruppen fortsätter att växa och välkomnar nu Håkan Lindell som HR-chef. I denna nya roll ska han bland annat att stötta organisationens chefer och medarbetare i HR-frågor. Han kommer även arbeta med att stärka Ömangruppens varumärke och hitta nya talanger som kan bli framtida medarbetare.

Håkan har lång erfarenhet av chefsarbete inom HR, IT och projektledning. Närmast kommer han från IT-konsultföretaget Pdb där han arbetat som HR-chef sedan 2011.

– Jag kände till varumärket Ömangruppen sedan tidigare och det lockade mig att få komma in i ett företag som påbörjat en utvecklingsresa med en tydlig framåtanda. Jag har även tidigare arbetat i ett växande tjänsteföretag och kommer ha stor nytta av mina tidigare erfarenheter. Medarbetarna är den viktigaste resursen som finns i företaget och vi kommer framöver att arbeta aktivt för att bli en ännu bättre arbetsgivare, säger Håkan.

Under 2018 har Ömangruppen vuxit, bland annat genom förvärvet av tidigare ACE gruppen, och har idag 200 anställda. En del av HR-funktionens arbete framåt blir att sätta gemensamma strukturer och arbetssätt.

– Arbetsuppgifterna känns spännande och det är motiverande att arbeta i ett värderingsstyrt företag som har en passion för miljö, teknik, medarbetare och kunder, säger Håkan.

Håkan har nu varit på plats på kontoret i Jönköping i två veckor och kommer under den närmaste tiden att sätta sig in i verksamheten och lära känna medarbetarna på de 17 orter i södra Sverige där Ömangruppen finns idag.

– Det jag sett hittills är att det är härliga och välkomnande medarbetare som jobbar här. Det finns stor kompetens och ett högt engagemang. Jag ser fram emot att arbeta långsiktigt för att utveckla vårt arbetssätt och välkomna nya talanger in i branschen, avslutar Håkan.

Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag med 200 medarbetare fördelat på 17 orter i södra Sverige.

Ömangruppen förvärvar ACE gruppen15.1.2018 00:00Nyheter

Ömangruppen är ett ägarlett och värderingstyrt bolag som drivs av förbättring och utveckling både när det gäller ny teknik och sin personal. Vi har ett starkt fokus på hållbarhetsfrågor och målet är att förena lönsamhet, miljöhänsyn och socialt engagemang. Genom förvärvet av ACE gruppen skapas ytterligare förutsättningar för bolagets fortsatta expansion och utveckling inom energi- och miljöteknik i fastigheter samt fastighetsrelaterade servicetjänster till professionella fastighetsägare. Verksamheterna kommer att samlas under Ömangruppen.