Halebop auktionerar ut världens dyraste abonnemang* till förmån för Musikhjälpen

Halebop stöttar årets Musikhjälpen genom att auktionera ut ett par mycket omtalade limited edition-sneakers, framtagna i samarbete med Los Angeles-baserade sneakersdesignern theheyyman. Sneakern finns bara i tio exemplar och ingick tidigare i en väldigt begränsad upplaga av Världens dyraste abonnemang*, som nu återuppstår.

I auktionen och abonnemanget ingår, förutom sneakers, också ett 100GB abonnemang och en nyligen lanserad vikbar innovation – mobilen Samsung Galaxy Z Fold2 5G i kopparfärg. Alltsammans färdigt att levereras i en särskilt utformad samlarbox.

Sneakern har synts på en av världens största street culture-sajter hypebeast.com och när sneakern släpptes som en del av Världens dyraste abonnemang var det en av de som lyckades haffa skorna som sedan auktionerade ut dem på nätet för omkring 30 000 kronor.

– Vi vill vi såklart att vår auktion ska dra in så mycket som möjligt till Musikhjälpen. Så det gick det inte många sekunder innan vi kom på att det dyraste vi kan auktionera ut är just Världens dyraste abonnemang, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.

Modellen är en klassisk AJ1, ”The Twisted smiley”, och är tillverkad av högkvalitativt italienskt läder. Fodret är mönstrat, den har utbytbara swooshes och Halebop-konstverk på yttersulorna. Bakom designen står internationellt erkända sneakersdesignern Nicholas Avery, även känd som theheyyman.

Auktionen hittar du här. Den avslutas på söndag den 20 december kl 14.00.

*Ok, kanske inte världens dyraste men ändå oerhört svindyrt och absolut max för vad våra system klarade av att hantera.

Maria Hazard, presskontakt Halebop, maria.hazard@obeyapr.se, 070-355 90 70

Ny kortfilm ska skapa samtal om mat och identitet9.12.2020 07:00:00 CETPressmeddelande

Det kreativa kollektivet Wulira Studio vill undersöka mat kopplat till identitet, framför allt bland minoritetssvenskar – vilket har resulterat i kortfilmen Fuck Your Fusion. Filmen lyfter bland annat fram hur minoriteters matkulturer ofta blir accepterade först när trendiga fusion-restauranger plockar upp dem. Fuck Your Fusion är en del av Halebop Creative Call, en plattform som ger unga kreatörer möjlighet att utveckla sitt skapande.