Halebop Creative Call är tillbaka – nu med bubblare på musikscenen

Dela

För tredje året i rad kickar Halebop igång Halebop Creative Call – en plattform som ger unga kreatörer möjlighet att utvecklas i sina karriärer. Årets Creative Call fokuserar på musiktalanger, där tre handplockade artister kommer att få göra verklighet av sina visioner. Den fjärde och sista artisten väljs ut senare i år genom en öppen ansökan.

Artisten B.Baby, en av årets deltagare i Halebop Creative Call.
Artisten B.Baby, en av årets deltagare i Halebop Creative Call.

Rapparna B.Baby, A36 och r&b-artisten Meron Mitku är klara för årets Halebop Creative Call. Först ut med sitt projekt är B.Baby. I ett nära personporträtt får vi följa med honom i hans vardag, få inblick i hans bakgrund, hans framtidsplaner och delta i skapandeprocessen för kommande låtar. I dokumentären medverkar även hans vän och producent Oscar Chase samt popstjärnan Hanna Ferm.

– Att få vara först ut i årets Creative Call är något jag är stolt över och det skall bli kul att se hur lyssnarna tar emot den hit som vi skapat!, säger artisten B.Baby.

Samtliga artister är up-and-coming och kommer tillsammans med en fjärde artist att få utrymme att släppa musik, ta fram rörligt material i form av musikvideos och miniserier. Utöver artisterna kommer även personerna bakom kulisserna som utgör artisternas crews att lyftas fram.     

– Det finns enormt mycket att talang som av olika anledningar inte får ta plats i de etablerade rummen. Den talangen vill vi ta del av för att vi tillsammans ska kunna forma och skapa vårt varumärke ihop, det är kärnan i Halebop Creative Call. Vi har också fortsatt att jobba med flera creative i våra andra projekt. Och det är extra kul att se att Creative Call har gett deltagarna en rejäl skjuts i karriären, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.  

Den fjärde och sista platsen i årets Halebop Creative Call står redo för ytterligare en musiktalang. Platsen är öppen för alla att söka via halebop.se/creativecall.

Halebop Creative Call startade i slutet av 2018 för att ge kreatörer en plattform där de kan göra verklighet av sina drömmar och få den synlighet de förtjänar. Förra årets creative callers var möbeldesignern Gustaf Westman, filmregissören Faramarz Gosheh, konstnären Yoyo Nasty och kreatörstudion Wulira Studio.

Nytt för i år är att man kan ansöka om att vara en del av teamen bakom årets Creative Calls. Allt från make-up-artister och dansare till grafiker och 3D-animatörer är välkomna att ansöka till de olika projekten via halebop.se/creativecall där öppningar annonseras ut löpande.

Följ artisternas resa i Halebops kanaler!

Läs mer om Halebop Creative Call här.

B.Baby
Med miljontals streams på sina låtar på Spotify, Youtube och medverkan i flera låtar med några av Sveriges rapartister, har den 20-årige rapparen Salem Barka, mer känd som B.Baby tagit den svenska rapscenen med storm. B Baby är född och uppvuxen i Biskopsgården i Göteborg och släppte i slutet av 2020 singeln “Talk About It” som snabbt samlade in miljontals streams och tog hans karriär in på nya banor. I låten har han använt sig av sin och andras vardagsbild som en inspiration för att upplysa om hur det faktiskt ser ut för många och berör ämnen som det oftast inte talas om, därav titeln. B.Baby hyllas av media och sina lyssnare och det är en ära att han är en del av Creative Call 2021.

Nyckelord

Kontakter

Maria Hazard, presskontakt Halebop, maria.hazard@obeyapr.se, 070-335 90 70

Bilder

Artisten B.Baby, en av årets deltagare i Halebop Creative Call.
Artisten B.Baby, en av årets deltagare i Halebop Creative Call.
Ladda ned bild

Om

Halebop
Halebop
Stjärntorget 1
16979 Solna

http://www.halebop.se

Halebop är ett varumärke inom TeliaCompany och vänder sig till unga, digitala och prismedvetna kunder. Vi är en av de största mobiloperatörerna på Svenska marknaden och använder Telias nät för våra tjänster.

Följ Halebop

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Halebop

Hög tid för större återanvändande av gamla mobiler6.5.2021 06:30:00 CEST | Pressmeddelande

Intresset för begagnat är stort och ungefär hälften av alla svenskar känner till att det även går att återsälja sin gamla men fungerande mobil till företag. Trots det är det bara tre procent som bytt in sin gamla mobil, när de köpt ny de senaste 12 månaderna. Det visar en ny undersökning från Halebop, som vill se en beteendeförändring där fler ser det som en självklarhet att lämna in sin gamla mobil.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum