Halebop lanserar telefonkatalogen “Have you tried calling?"

– Vi vill uppmana folk att värna om sina allra närmaste kontakter i en tid då vi allt för ofta väljer att skriva i stället för att ringa till varandra. För att hjälpa folk på traven har vi tagit fram en både nostalgisk och nytänkande telefonkatalog där man kan skriva in favoritkontakter och bli påmind om att ringa när man behöver ett samtal som allra mest, säger Sophie Lokko marknadschef på Halebop.
Telefonkatalogen sätter fokus på ett nytt modernt fenomen: telefonskräck. Enligt en ny undersökning från Kantar Sifo som Halebop låtit göra uppger nästan varannan person, 48 procent i åldersgruppen 18–29 år att de känner ett obehag för att ringa och/eller svara i telefon. Det kan jämföras med endast 18 procent i åldersgruppen 50–64 år. Fenomenet är även vanligare bland kvinnor i åldern 18–29 år då 58 procent svarade att de känner obehag för att för att ringa och/eller att svara i telefon vilket kan jämföras med 40 procent av de unga männen i samma åldersgrupp.
– Vi har alla varit med om textkonversationerna som består av olika missförstånd som lätt hade kunnat undvikas om man bara hade lyft luren. Med telefonkatalogen vill vi hålla våra kunder i handen och hjälpa dem överkomma sin telefonskräck, avslutar Sophie Lokko marknadschef på Halebop.
Telefonkatalogen innehåller sidor för kontaktuppgifter till de speciella personerna i ens liv såväl som blanka sidor för den som gillar att rita under ett samtal. Halebops telefonkatalog går att beställa på halebop.se.
För mer information, kontakta gärna:
Sophie Lokko, marknadschef Halebop, 070-866 81 06
Nyckelord
Kontakter
Sophie Lokko, marknadschef Halebop, 070-866 81 06
Bilder

Om
Halebop är ett varumärke inom TeliaCompany och vänder sig till unga, digitala och prismedvetna kunder. Vi är en av de största mobiloperatörerna på Svenska marknaden och använder Telias nät för våra tjänster.
Följ Halebop
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Halebop
Halebop släpper världens mest flippade abonnemang23.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lagom till att vårgarderoben plockas fram släpper Halebop ett samarbete med Los Angeles-baserade designern theheyyman, New Balance och Samsung Nordic.o Det extremt limiterade droppet släpps tisdag den 28 mars klockan 11.00 på halebop.se.
Bara 6 av 100 svenskar lämnar in sin gamla mobil9.3.2023 07:45:00 CET | Pressmeddelande
Bara sex procent uppger att de lämnar in sin gamla mobil i utbyte mot ersättning eller en bättre deal. Trots den låga siffran är det en fördubbling i procentenheter från 2021, då samma siffra låg på tre procent. Det visar en Sifo-undersökning på uppdrag av Halebop.
“The cooolest unboxing” med Halebop och Samsung Nordic27.1.2023 10:03:47 CET | Pressmeddelande
Halebop lanserar iskallt ”The cooolest unboxing” tillsammans med Samsung Nordic. Den (än så länge ganska hemliga) lanseringen görs genom en spektakulär tävling som Halebop arrangerar den 1 februari kl. 19.01.
Varannan ung person känner obehag för att ringa och svara i telefon15.12.2022 09:52:32 CET | Pressmeddelande
I åldersgruppen 18–29 år uppger nästa varannan, 48 procent, att de känner ett obehag för att ringa och/eller svara i telefon. Det kan jämföras med 18 procent i åldersgruppen 50–64 år. Det visar en ny undersökning från Kantar Sifo som Halebop låtit göra.
Årsabonnemang av burgare med Världens smakrikaste abonnemang från Halebop25.11.2022 07:39:50 CET | Pressmeddelande
Onsdag den 30 november kl 11.00 har snabba kunder möjlighet att få en årsförbrukning* av burgare till ett värde av 10 000 kronor på Bastard Burgers. Dealen är gäller vid köp av Samsung Galaxy Flip 4 på halebop.se. Erbjudandet är en del av Halebop Limited Drop och finns i begränsad upplaga.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum