Halebop och New Black inspireras av västkusten i ny kollektion

Sommaren ska vara enkel, därför släpper Halebop och New Black The Vacation Collection – en exklusiv kollektion med allt du behöver för en härlig sommardag. Kollektionen blir den tredje mobiloperatören och livsstilsvarumärket släpper tillsammans.

The Vacation Collection släpps 22 juli.

För tredje gången sluter Halebop upp med New Black i ett exklusivt samarbete. The Vacation Collection, som släpps 22 juli, består av både kläder och accessoarer och hämtar inspiration från den svenska västkusten.

Kollektionen innehåller allt du kan behöva för att hålla stilen på topp en varm solig sommardag – skjorta, shorts, sarong, vattenflaska, badhandduk och en väska som rymmer allt du behöver ha med dig på semesterutflykten. Telefonen får du förstås plats med i väskans innerficka.

– Att toppa vårt succésläpp med velourset och morgonrock från i vintras var ingen enkel utmaning, men denna somriga samling produkter är ännu ett snäpp vassare. Jag vågar påstå att The Vacation Collection är allt du behöver i semesterpackningen i sommar, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.

Med ett stort och starkt community, som byggts från grunden tillsammans med familj, vänner och trogna följare, har New Black positionerat sig som ett av Sveriges främsta lifestyle-varumärken. Bakom designen av sommarkollektionen står Elias Mravec Gillberg, Creative Director på New Black tillsammans med sin pappa Christopher Gillberg. Gillberg den äldres akvareller och familjehemmet på Marstrandsön norr om Göteborg har varit inspiration för de sex produkterna.

– Att få skapa något tillsammans med min pappa har länge varit en dröm. Han är en otroligt begåvad akvarellmålare och att involvera honom i sommarkollektionen med Halebop kändes som ett självklart val. New Black har alltid handlat om familj och vänner och med detta tredje samarbete känner jag att gänget på Halebop blivit en del av New Blacks familj på riktigt, säger Elias Mravec Gillberg, co-founder och Creative Director på New Black.

The Vacation Collection är producerad i Europa och finns tillgänglig i begränsad upplaga på halebop.se med start den 22 juli när du köper en iPhone 12 Pro Max för 629 kronor i månaden i 36 månader, eller Samsung S21 Ultra för 599 kronor i månaden i 36 månader.

Pressbilder för nedladdning.

Maria Hazard, presskontakt Halebop, maria.hazard@obeyapr.se, 070-355 90 70

The Vacation Collection släpps 22 juli.
The Vacation Collection.

Hög tid för större återanvändande av gamla mobiler6.5.2021 06:30:00 CEST | Pressmeddelande

Intresset för begagnat är stort och ungefär hälften av alla svenskar känner till att det även går att återsälja sin gamla men fungerande mobil till företag. Trots det är det bara tre procent som bytt in sin gamla mobil, när de köpt ny de senaste 12 månaderna. Det visar en ny undersökning från Halebop, som vill se en beteendeförändring där fler ser det som en självklarhet att lämna in sin gamla mobil.