Halebop släpper ny version av Orups “Regn hos mig”

Mobiloperatören Halebop, som gjort sig kända för en rad kreativa samarbeten med unga kreatörer, ger lagom till semestertiderna nytt liv åt Orups 31 år gamla sommarhit Regn hos mig.

Pressbild från videon "Regn hos mig" med Daniela Rathana.

Nyversionen av Regn hos mig spelades in under våren på Oskar Linnros skivbolag Dundra och släpps den 23 juni på YouTube med tillhörande reklamfilm och fullängdsvideo. Sången står Daniela Rathana för, som har en bakgrund som körsångare bakom några av Sveriges största artister och släppte tidigare i år sin första solo-EP Halva vägen fri.

– Det var särskilt kul att få spela in Regn hos mig eftersom så många, gamla som unga, har en relation till låten, säger Daniela Rathana.

Under hela sommaren 2020 erbjuder Halebop sina kunder gratis extra-gig varje gång det regnar och har även lanserat en egen serie av sommarprat. Sommarlåten är ytterligare ett led i att ge kunderna en härlig sommar, trots speciella tider.

– Den här sommaren är vi många som får gilla läget och göra det bästa av situationen. Tvingas man vara inne mer än man tänkt kan det vara bra att ha lite extra gig att sysselsätta sig med. Vi brukar laga pannkakor och fuldansa till musik som familjen väljer i nästan demokratisk ordning när det regnar. Ganska sannolikt att barnen får dansa till Regn hos mig den här sommaren. Det är en helt magisk remake som har överträffat alla mina förväntningar och jag har definitivt inte streamat den tillräckligt än, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.

Regn hos mig med Daniela Rathana släpps idag, den 23 juni, på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iwJ3IuV2o2E&feature=youtu.be

Artist: Daniela Rathana
Låt: ”Regn hos mej”
Text & musik: Orup (Living In A Box / Universal Music Publishing)