Halebops Icebreaker-jour är här för de blyga i sommar

I sommar lanserar Halebop Icebreaker-jouren. En jour som hjälper de som inte vet hur man ska ta kontakt inför en första dejt att bryta den jobbiga isen. Till Halebops hjälp finns profilerna Aline Aicha Bennour, Norah och Gabriella Ekman som kommer att bistå med sin grymma expertis genom roliga förslag på vad en kan skriva till sitt potentiella ragg.
Jouren hjälper dig bryta isen så att du slipper den pinsamma tystnaden.

Många tvekar inför att slajda in i någons DM, ta första steget i dejtingappen eller dra i väg ett sms till någon man är intresserad av, för att man helt enkelt inte vet vad man ska skriva. Därför lanseras nu Icebreaker-jouren där Halebop hjälper alla Sveriges singlar. Genom att skicka ett meddelande till 076-789 60 04 och berätta lite mer om den du vill kontakta kommer Halebop sedan återkomma med förslag på meddelanden som garanterat kommer bryta isen.

– Många har försökt, men få har lyckats. Men de flesta har kanske inte ens försökt få till den där första dejten. Det är dessa personer vi vill hjälpa med Icebreaker-jouren, säger Nicklas Stuxgren, Head of Halebop.

Aline Aicha BennourNorah och Gabriella Ekman kommer sitta i jouren under några utvalda dagar och besvara alla meddelanden som kommer in. Allt för att det ska bli en så bra vibe som möjligt i de där första Tinder-meddelandena.

– Vi vet att åtta av tio oroar sig för stel stämning på första dejten. Att redan i inledningsfasen av chattandet ta bort den där stela stämningen tror vi kommer underlätta för många av våra kunder. Och vem ska hjälpa till med det, om inte Sveriges schysstaste mobiloperatör, avslutar Nicklas Stuxgren.

Om Icebreaker-jouren

• Håller öppet mellan 18.00–21.00 följande datum: 11, 12, 18 och 19 juli samt 2 och 3 augusti.
  • Jourens telefonnummer är 076-789 60 04 och det går bara att nå den genom sms.
  • Berätta mer i sms:et om den du vill kontakta eller skicka hens Tinderprofil till journumret.
  • Du får svar inom 1h med förslag på meddelanden att skicka för att bryta isen.
  • Halebop sparar ingen information om eller personuppgifter för de som kontaktar Icebreaker-jouren.

Maria Hazard, vd Obeya, maria.hazard@obeyapr.se, 070-355 90 70

Jouren hjälper dig bryta isen så att du slipper den pinsamma tystnaden.
Halebops Icebreaker-jour hjälper dig lösa den där första dejten.