Halebops Icebreaker-jour är här för de blyga i sommar
Många tvekar inför att slajda in i någons DM, ta första steget i dejtingappen eller dra i väg ett sms till någon man är intresserad av, för att man helt enkelt inte vet vad man ska skriva. Därför lanseras nu Icebreaker-jouren där Halebop hjälper alla Sveriges singlar. Genom att skicka ett meddelande till 076-789 60 04 och berätta lite mer om den du vill kontakta kommer Halebop sedan återkomma med förslag på meddelanden som garanterat kommer bryta isen.
– Många har försökt, men få har lyckats. Men de flesta har kanske inte ens försökt få till den där första dejten. Det är dessa personer vi vill hjälpa med Icebreaker-jouren, säger Nicklas Stuxgren, Head of Halebop.
Aline Aicha Bennour, Norah och Gabriella Ekman kommer sitta i jouren under några utvalda dagar och besvara alla meddelanden som kommer in. Allt för att det ska bli en så bra vibe som möjligt i de där första Tinder-meddelandena.
– Vi vet att åtta av tio oroar sig för stel stämning på första dejten. Att redan i inledningsfasen av chattandet ta bort den där stela stämningen tror vi kommer underlätta för många av våra kunder. Och vem ska hjälpa till med det, om inte Sveriges schysstaste mobiloperatör, avslutar Nicklas Stuxgren.
Om Icebreaker-jouren
- Håller öppet mellan 18.00–21.00 följande datum: 11, 12, 18 och 19 juli samt 2 och 3 augusti.
- Jourens telefonnummer är 076-789 60 04 och det går bara att nå den genom sms.
- Berätta mer i sms:et om den du vill kontakta eller skicka hens Tinderprofil till journumret.
- Du får svar inom 1h med förslag på meddelanden att skicka för att bryta isen.
- Halebop sparar ingen information om eller personuppgifter för de som kontaktar Icebreaker-jouren.
Nyckelord
Kontakter
För mer information, kontakta gärna:
Maria Hazard, vd Obeya, maria.hazard@obeyapr.se, 070-355 90 70
Bilder
Länkar
Om
Halebop är ett varumärke inom TeliaCompany. Vi är en av de största mobiloperatörerna på Svenska marknaden och använder Telias nät för våra tjänster.
Följ Halebop
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Halebop
Svenskarnas prio när kontot gapar tomt – det gör vi oss helst av med20.3.2024 08:50:11 CET | Pressmeddelande
Telefonen toppar listan över vad svenskarna kan tänka sig göra sig av med för att få ett extra tillskott till privatekonomin. Samtidigt är det bara fem av 100 svenskar som faktiskt bytt in sina gamla mobiler det senaste året, visar en ny undersökning från Halebop.
Halebop och Samsung Nordics bjuder in till kryptisk tävling – knäck koden och vinn mobil18.1.2024 15:02:48 CET | Pressmeddelande
There is a new Samsung in town. Den 17 januari släpptes den nya Samsung Galaxy S24-trion för världen att se första gången. I helgen lanserar Halebop, tillsammans med Samsung Nordics, en tävling där svenskarna kan vinna nya Samsung Galaxy S24 Ultra genom att knäcka koden. Tävlingen går live fredag den 19 januari kl. 12.00 på halebop.se/unlock och i Mall of Scandinavia.
Var tredje svensk vill ringa nära och kära mer – telefonsamtalet den perfekta julklappen14.12.2023 07:03:00 CET | Pressmeddelande
4 av 10 svenskar önskar att de ringde någon i deras närhet oftare i stället för att använda sms eller annan textkonversation. Samtidigt toppar föräldrar listan över vilka svenskarna ringer mest. Framför allt bland kvinnor och yngre personer. Det visar Samtalsrapporten, en rapport om svenskarnas telefonvanor utgiven av Halebop.
Varannan person stör sig på telefonsamtalen i det offentliga rummet19.10.2023 07:03:00 CEST | Pressmeddelande
Trängsel, förseningar och inte minst högljudda telefonsamtal i kollektivtrafiken är vardag för många. Samtalsrapporten, framtagen av Halebop, har tittat närmre på svenskarnas mobilvanor och hittat att drygt varannan person stör sig på telefonsamtal i det offentliga rummet. Detta samtidigt som samma rapport visar att telefonsamtalet har positiva effekter på människans välmående.
Halebop botar Sveriges telefonskräck – 5 tips från psykologer24.8.2023 07:03:00 CEST | Pressmeddelande
Nästan varannan person, 48 procent, mellan 18–29 år känner obehag för att ringa och/eller svara i telefon. Telefonskräcken är ett faktum och kan vara riktigt jobbig. I Samtalsrapporten analyserar psykologerna Björn Hedensjö och Angela Ahola fenomenet telefonskräck – och delar med sig av fem steg för att bli av med skräcken.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum