Simple Feast

Hållbarhet som affärsmässig framgångsfaktor: Simple Feasts nästa steg i hållbarhetsarbetet – återvinner åt kunderna

Dela
Den vegetariska matkasseleverantören Simple Feast tar ytterligare ett steg i sitt hållbarhetsarbete och erbjuder från och med den 8 december sina kunder att återvinna kartong och wellpapp i samma lådor som maten levereras i. Lådan hämtas och återvinns av Simple Feasts bud. Förhoppningen från företaget att detta ska bidra till att ännu mer wellpapp återvinns istället för att kastas.

Ett utvecklat och pågående hållbarhetsarbete har blivit en hygienfaktor för många företag, där en ökad medvetenhet hos många konsumenter sannolikt bidragit till denna utveckling. Simple Feast erbjuder redan i dagsläget klimatsmarta måltider där alla ingredienser är ekologiska samt att all mat är helt vegetarisk eller vegansk. Allt levereras i miljövänliga förpackningar. Nu tar företaget ytterligare ett steg i sin hållbara utveckling i och med att kunderna erbjuds återvinna alla sina wellpapp- och kartongprodukter i Simple Feasts kartong.

- Det här är ett led i att ytterligare stärka vårt hållbarhetsarbete och det går helt i linje med att vi vill göra det enklare för människor att äta och leva hållbart. Vi tänker hållbarhet i flera steg, att hjälpa våra kunder ta hand om förpackningsmaterialet känns därför självklart, säger Maximilian Lundin, Sverigechef på Simple Feast.

Göteborg blir testmarknad för projektet för att se hur den nya tjänsten tas emot av kunderna. Målet är sedan att kunna skala upp erbjudandet till att inkludera även Stockholm och Malmö.

- Vårt absolut främsta mål är att arbeta för en ökad medvetenhet om hållbarhetsfrågor hos fler människor samt att göra verklig skillnad för vår miljö. Vi kommer hela tiden fortsätta att testa nya sätt som både förenklar våra kunders liv och samtidigt bidrar till en bättre miljö, vår förhoppning är naturligtvis att våra kunder också tycker det här är ett bra initiativ som gör skillnad, säger Maximilian Lundin.

Simple Feast startade i Danmark 2015 och levererar sedan 2018 vegetariska måltider i Stockholm, Göteborg och Malmö. Simple Feasts matlådor är särskilt framtagna för att kunna maximera återvinningsmöjligheterna. Insidan är täckt av PLA-plast, det vill säga plast tillverkad av till exempel sockerrör, som går att separera från själva pappkartongen. Detta möjliggör att kartongdelen kan återvinnas på bästa sätt.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ulrika Engellau, PR- och Marknadschef Simple Feast Sverige

Tel: 070-884 66 08

E-mail: ulrika@simplefeast.com

Nyckelord

Om

Simple Feast
Simple Feast
Nybrogatan 38
11434 Stockholm

08-420 029 90https://simplefeast.com/se

Om Simple Feast

Simple Feast har över 90 anställda i Sverige, Danmark, Tyskland och USA. Kärnverksamhet är hemleverans av vegetariska och veganska måltider som är ekologiska och klara att servera på 10 minuter. Företaget grundades i Köpenhamn 2015 och är sedan oktober 2018 även etablerade i Sverige. Läs mer på simplefeast.com.

Följ Simple Feast

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Simple Feast

Sju vegetariska trender för 202126.1.2021 13:07:00 CET | Pressmeddelande

Allt fler äter grönt och utbudet av vegetarisk mat ökar för varje år. Men vilka är egentligen de stora vego-trenderna för 2021? Maximillian Lundin, Sverigechef för Simple Feast och vegankock, spår sju trender som kommer att slå under 2021. “Jag tror att det närodlade kommer få ett rejält uppsving under året - inte minst när det kommer till otroliga svenska råvaror som fallit i glömska, såsom alla superbär som växer här”.

Ny adblocker döljer snabbmatsreklam och visar grönsaker istället30.11.2020 13:40:38 CET | Pressmeddelande

Varje år spenderar snabbmatskedjorna miljarder på reklam globalt. Samtidigt möts konsumenterna i betydligt lägre utsträckning av reklam för grönsaker och andra mer hållbara alternativ. Nu lanserar Simple Feast en adblocker som för första gången gör det möjligt att ersätta digitala annonser till bilder på grönsaker. Kampanjen vill belysa snedfördelningen när det kommer till vilken typ av matreklam vi möts av i vardagen.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye