Hallvarsson & Halvarsson i stolt samarbete med Parasport Sverige

Samarbetet, som sker på pro bono-basis, inleddes våren 2020. Som kommunikationspartner till idrottsförbundet hoppas Hallvarsson & Halvarsson bland annat öka medvetenheten om parasport hos en rad målgrupper och bidra till att fler får upp ögonen för våra svenska parasportstjärnor.

Hallvarsson & Halvarssons engagemang i Parasport Sverige är långsiktigt och omfattar såväl påverkansarbete som strategiskt- och operativt kommunikationsstöd. Arbetet har bland annat resulterat i en budskapsplattform för opinionsbildning och mediebearbetning kring satsningarna ParaMe, som syftar till att göra idrottsrörelsen i Sverige tillgänglig för fler, och SVT-serien Heja Sverigelaget! som följer fyra idrottares sportsliga och känslomässiga resa mot Special Olympics, som ägde rum i Abu Dhabi 2019.

Parasporten är unik i det att den främjar friskare individer och bygger ett socialt sammanhang, men den bjuder också på spänning i de prestationer som finns på elitnivå. Det ska bli otroligt kul att bidra till att parasporten får de förutsättningar som krävs för att fler ska kunna börja idrotta”, säger Anna Grönlund Krantz, VD på Hallvarsson & Halvarsson.

”Vår breddverksamhet visar idrottens alla positiva effekter – i kubik. Våra elitidrottare visar att det omöjliga är möjligt. Faktum är att svensk parasport bryter utanförskap och därför sträcker sig bortom prestationer. Vårt mål är att fler ska börja idrotta. Men också att allmänhet och beslutsfattare ser hur vi kan förändra liv, att det är något bra för Sverige och något att satsa på”, säger Åsa Llinares Norlin, ordförande för Parasport Sverige.

Engagemang som skapar samhällsnytta
För Hallvarsson & Halvarsson är samarbetet en chans till engagemang i en fråga som skapar verklig samhällsnytta. Valet föll på parasporten för att den har ett positivt inflytande på både individer och samhället. De som ägnar sig åt parasport mår inte bara bättre utan tenderar också att bli mer aktiva och bidra i form av arbete, utbildning och forskning – något som gynnar hela Sverige.

”Förutom att vi under arbetets gång kommer att lära oss mer om idrottsvärlden så tror jag framförallt att vi kommer bli inspirerade av de prestationer som genomförs inom parasporten och att vi får en insikt om att mer är möjligt än vad man tror”, säger Anna Grönlund Krantz.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Henrik Hjelmberg, Kommunikationschef, Parasport Sverige
henrik.hjelmberg@parasport.se, 08-699 62 64

Samuel Danofsky, Executive Director, Hallvarsson & Halvarsson
samuel.danofsky@halvarsson.se, 0706-56 31 82

Om Hallvarsson & Halvarsson
Hallvarsson & Halvarsson är Sveriges ledande byrå med särskild tyngd inom finansiell kommunikation. Vi arbetar med förtroendeskapande kommunikation med expertis inom Financial Communication, Corporate Communication, Corporate Marketing, Sustainability Affairs och Public Affairs. Kundportföljen är bred och inkluderar både små och stora företag och organisationer. Svenska såväl som internationella.

Byrån drivs under ledning av vår vd Anna Grönlund Krantz och vi är drygt 60 medarbetare. Tillsammans med systerbyråerna Berntzon:Bylund, Bysted, Comprend, Consilio International, Creo, Hilanders, Identx, Involve, Jung Relations, Mindmakers PR, Savvy, Socialminds, Springtime Intellecta, Tomorrow, och Wonderland bildar vi Sveriges största kommunikations­grupp ‐ H&H Group.