Halmstadsföretagare vinner bragdpris från Svensk Franchise

Tjänsteföretaget Veteranpoolen har tilldelats pris för årets bragd av intresseorganisationen Svensk Franchise. - Jag är stolt och hedrad över priset. Vi är ett starkt lag och nu behöver vi utföra fler bragder för att klara oss genom den pågående krisen, säger Kjell Severinsson, kontorschef i Halmstad och Laholm.

Nu fokuserar Veteranpoolen på trygga, säkra uppdrag utomhus.

- Vi har framförallt växt inom företagsbemanning. Företagare i Halmstad och Laholm har fått upp ögonen för att vi snabbt kan få in trygg och erfaren personal vid behov. Vi kan leverera allt från ekonomi-tjänster till truckförare eller fastighetsskötare, säger Kjell.

- Hälsa och säkerhet går alltid först, inget snack om saken. Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer noggrant och våra kunder har stor förståelse för att vi nu behöver avvakta med vissa typer av uppdrag, säger Kjell.

Nu sätter Kjell sina förhoppningar till en bra vår, där många bokar hjälp med säkra ROT- och RUT-arbeten som kan utföras ute i friska luften, utan nära sociala kontakter.

Kontakt: Kjell Severinsson, kontorsansvarig Veteranpoolen Halmstad/Laholm
E-mail: kjell.severinsson@veteranpoolen.se

Nu fokuserar Veteranpoolen på trygga, säkra uppdrag utomhus.
Kjell Severinsson, chef för Veteranpoolen Halmstad/Laholm

Veteranpoolen är Sveriges största bemannings- och tjänsteföretag med pensionärer som utförare. Tack vare en framgångsrik affärsmodell och stark organisation har vi en tillväxt på över 40 % och omsätter idag 311 MKR. Veteranpoolen matchar veteraners kompetens och önskemål om uppdrag med marknadens behov. Vår verksamhet bygger på att många pensionärer vill fortsätta bidra till samhällets utveckling, få socialt utbyte, känna sig delaktiga och behövda. Veteranpoolen bedriver verksamhet från 49 lokalkontor i Sverige och har sitt supportkontor i Göteborg.