Hammarbybacken slår rekord - öppet hela påsklovet

Att den ovanligt snörika vintern bjuder på rekordbra vårskidåkning i fjällen har nog ingen missat. För den som får mersmak efter påskfirande i fjällen finns nu helt unika möjligheter att åka skidor i Hammarbybacken under kommande påsklovsvecka till och med söndag 8 april.

Hammarbybacken 29 mars 2018

- Vi har vad jag vet aldrig haft öppet till 8 april tidigare. Bara två gånger senaste 10 åren har vi haft öppet in i april så det här känns verkligen jättekul. Att kunna erbjuda så många skiddagar i april är verkligen unikt, säger John Midelf som är ansvarig för Hammarbybacken.

I fjällen mäter snödjupet långt över vad som är vanligt för denna period och väderprognosen visar stora solar och det väntas ett stort antal besökare till skidbackar, tävlingar och afterski. Hammarbybacken har nu öppet hela påsklovet med start skärtorsdagen 29 mars kl.09-15 varje dag tom söndag 8 april.

- Skidåkningen under påsklovet och resterande av skidsäsongen ser ut att slå alla rekord. Vi har inte på väldigt lång tid haft så fin vårskidåkning och det finns flera spännande evenemang i fjällen att pricka in och njuta av långa ljusa skiddagar i vårsolen. Åre och Hemsedal har öppet som längst till 1 maj, säger Linda Morell PR Chef på SkiStar.

Hammarbybackens stängningsdatum senaste 10 åren:

2009 25 mars

2010 1 april

2011 29 mars

2012 12 mars

2013 7 april

2014 3 mars

2015 2 mars

2016 27 mars

2017 23 mars

Hammarbybacken 29 mars 2018

Minnesvärda vinterupplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St. Johann & Hammarbybacken

SkiStar äger och driver Skandinaviens fem största alpina skidanläggningar: Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike och Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision är att skapa minnesvärda vinterupplevelser som den ledande operatören av europeiska alpindestinationer.

SkiStars skidorter är perfekta resmål för aktiva livsnjutare. Här kan familjer och vänner avnjuta härliga dagar i skidbackarna. Många har upptäckt glädjen med utförsåkning, men också vilken nytta en semester i skidbacken kan göra för att träna kroppen, ladda batterierna och för umgänget med nära och kära.

Välkommen till våra skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann in Tirol samt citybacken Hammarbybacken mitt i Stockholm!

Stort intresse för SkiStar Vacation Club i Åre som nu erbjuder bättre sovkomfort5.10.2018 10:26Pressmeddelande

SkiStar Vacation Club startades för nio år sedan i Lindvallen och har sedan dess utvecklat ett högkvalitativt, tryggt och flexibelt andelsägande av fjällnära boenden. Nu växer SkiStar Vacation Club genom öppning av nya boendet Åre Village. I samband med öppningen erbjuds skönare sömn genom personligt anpassad sovkomfort. Intresset har varit stort redan från säljstarten av Åre Village.

BÄSTA ÅRET NÅGONSIN – STORA FÖRHOPPNINGAR PÅ KOMMANDE VINTERSÄSONG3.10.2018 07:54Pressmeddelande

Som en kommentar till aktuellt läge i SkiStar säger VD Mats Årjes: Med verksamhetsåret 2017/18 bakom oss är jag stolt över att vi kan presentera ännu ett rekordår för SkiStar! Vi visar tillväxt i de flesta av våra verksamhetsgrenar. Valles vinterveckor i januari, lovperioderna, konferensverksamheten SkiStar Business samt SkiStarshop är alla starka bidrag till resultatförbättringen. Vårt erbjudande står starkt!

SkiStar's winter news: Unique venture set to take SkiStar's ski resort in Sälen to the top -Åre to host the Alpine World Ski Championships13.9.2018 11:42Pressmeddelande

Ski travel operator SkiStar is investing heavily to develop Hundfjället in Sälen into a world-class ski resort. Scandinavia's newest express lift will be making its debut this winter, while a new accommodation concept and a brand new international airport will be opening within a few years and making the resort completely unique. Other highlights this winter include a number of new developments for families with children and the FIS Alpine World Ski Championships in Åre.

SkiStars vinternyheter: Unik satsning i Sälen ska ta Hundfjället till toppen - Åre står värd för alpina VM13.9.2018 06:50Pressmeddelande

Skidreseföretaget SkiStar storsatsar för att utveckla Hundfjället i Sälen till en skidresort i världsklass. Redan nu i vinter är det premiär för Skandinaviens modernaste expresslift och inom några år öppnar ett nytt boendekoncept och en internationell flygplats som gör resmålet helt unikt. Andra höjdpunkter i vinter är ett flertal nyheter för barnfamiljer samt alpina världsmästerskapen i Åre.