Han blir Spendrups nya marknadschef för öl och cider

Marcus Thollin har utsetts till ny marknadschef för öl och cider på Spendrups. Han kommer närmast från en motsvarande roll på Paulig Foods (Risenta och Santa Maria) och tillträder sin nya tjänst den 3 juni.

Marcus har mångårig erfarenhet inom snabbrörliga konsumtionsvaror. Han har spenderat den största delen av sin karriär inom Orkla Confectionery & Snacks och OLW, där han haft portföljansvar med fokus på innovation och emotionellt positionerande varumärkeskommunikation. Bland annat var han en av hjärnorna bakom framgångsrika OLW-konceptet ”Fredagsmys”.

- Jag ser verkligen fram emot rollen och att bli en del av Spendrups team. Det är en oerhört spännande utmaning att bidra till utvecklingen av både klassiska svenska varumärken och skapa nya, säger Marcus Thollin.

- Marcus långa erfarenhet av skarpt kommunikations- och varumärkesarbete och affärsdrivande produktutveckling stärker både oss och vårt konsumenterbjudande ytterligare och kommer hjälpa oss att ännu bättre möta konsumenternas önskemål. Inom hans ansvarsområde finns starka varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Brutal Brewing och Briska, säger Spendrups marknadsdirektör Henrik Åström.

Marcus Thollin tillträder den 3 juni.

Marcus Thollin, marknadschef Spendrups, +46 70-419 77 68

Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups, 0708 95 25 67, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Idag levererar Spendrups handsprit till Region Örebro13.5.2020 13:59:07 CESTPressmeddelande

Behovet av handsprit och desinfektionsmedel är fortfarande stort, inte minst inom hälso- och sjukvården. Vid påsk påbörjades leveranser av handsprit, som kommer från restalkoholen från alkoholfri öl, till Region Dalarna. Efter ett upprop från Länsstyrelsen i Örebro erbjöd Spendrups att leverera handsprit även till Region Örebro. Första leveransen på 330 liter går idag till Universitetssjukhuset Örebro.