Handelns stjärnor korades på galan Retail Awards - här är alla vinnarna

Pistill vann kategorin årets butik, nätapoteket Meds är årets e-handlare och Jysk tog hem två priser när de både blev årets butikskedja och vd Johan Sjödin korades till årets retailledare. Totalt delades nio priser ut när handelns stjärnor under onsdagskvällen hyllades på galan Retail Awards.
Foto:  Pax Engström Nyström
Foto: Pax Engström Nyström

I konkurrens med landets alla butikssäljare drog Helena Stelius, som arbetar på Lindex i Väsby centrum, det längsta stråt och vann det prestigefyllda priset årets butikssäljare. På Ica Kvantum i Bollnäs trivs medarbetarna och utvecklas med företaget och butiken korades till årets arbetsplats.

Rivit murarna mellan fysiskt och digitalt

För satsningar på nya leveranssätt, liveshopping och ett nytt butikskoncept har Kjell & Company rivit murarna mellan fysiskt och digitalt. Belöningen? Nöjda kunder och vinst i kategorin årets omniupplevelse.

– Konkurrensen i handeln är stenhård och du måste förtjäna din kund varje dag. Vinnarna i Retail Awards inspirerar en hel bransch att varje dag ta ett litet steg för att vara bättre än igår. Alla vinnare har visat ett imponerade driv och innovationskraft. Jag är stolt över branschen, säger Karin Johansson, vd på Svensk Handel.

Synsam vann årets hållbarhetssatsning

Årets hållbarhetssatsning gick till Synsam som möjliggjort för kunden att göra bättre materialval och handla cirkulärt. Och för sina långsiktiga satsningar som skapat snabba och säkra leveranser vann Mekonomen kategorin årets logistiksatsning.

Retail Awards arrangeras av Svensk Handel och branschtidningen Market. Galan gick av stapeln på Clarion Hotel Stockholm och sändes på retailawards.se. Mer information om vinnarna, juryns alla motiveringar samt bilder från kvällen finns på retailawards.se.

Kvällens alla vinnare i Retail Awards 2021

Årets arbetsgivare: Ica Kvantum Bollnäs

Årets retailledare: Johan Sjödin, vd Jysk

Årets butikssäljare: Helena Stelius, Lindex Väsby centrum

Årets hållbarhetssatsning: Synsam

Årets butik: Pistill

Årets butikskedja: Jysk

Årets e-handel: Meds

Årets omniupplevelse: Kjell & Company

Årets logistiksatsning: Mekonomen

Foto:  Pax Engström Nyström
Foto: Pax Engström Nyström
Karin Johansson är vd på Svensk Handel.