Socialdemokraterna Haninge

Haninge kommun når högsta NKI-nivå sen mätningarna startade!

Kommunens totala NKI-resultat gentemot företagare landar för 2018 på 75, ett mycket högt indexresultat. Framgången är en följd av ett långsiktigt strategiskt arbete i hela kommunen. I kommunens näringslivsstrategi är kommunens service gentemot företag en av de tre prioriterade delstrategierna vilket har varit viktigt för att få hela kommunen att arbeta åt samma håll.

NKI-mätningen är en servicemätning gentemot företag och berör myndighetsärenden inom brandskydd, bygglov, markupplåtelse, miljötillsyn, livsmedelstillsyn och serveringstillstånd och som görs i samverkan med SBA och SKL. Det är en viktig undersökning som ger oss ett bra underlag för att fortsätta utveckla vår verksamhet.

- Det är mycket glädjande att Haninge kommun uppnår högsta nöjdkund-index bland kommunens företagare sedan mätningarna startade. Haninge ska vara en plats dit människor och företag söker sig för att etablera sig och växa. Vi arbetar därför aktivt och långsiktigt med att kommunens service mot företagen ska förbättras och effektiviseras, säger Meeri Wasberg (S), kommunstyrelsens ordförande i Haninge.

- För att Haninge ska kunna växa på ett hållbart sätt måste vi ha ett företagarvänligt klimat. Vi har därför bland annat jobbat väldigt målmedvetet med att förbättra bygglovshanteringen i kommunen i samarbete med näringslivet. Det är glädjande att vi tillsammans nu nått goda resultat, säger Petri Salonen (C), kommunalråd tillika ordförande i stadsbyggnadsnämnden i Haninge.

Socialdemokraterna Haninge
Rudsjöterrassen 3
136 40 Haninge Kommun

070-606 08 53http://socialdemokraternahaninge.se/

Socialdemokraterna i Haninge arbetar för ett starkare samhälle och ett tryggare Haninge.

Följ Socialdemokraterna Haninge

Senaste pressmeddelandena från Socialdemokraterna Haninge

8734 barnfamiljer i Haninge kan få mer tid varandra.29.8.2018 13:16:58 CESTPressmeddelande

Socialdemokraterna vill införa en extra veckas ledighet för föräldrar, en familjevecka. Den svenska välfärdsmodellen bygger på att det går att kombinera arbete och föräldraskap, bland annat genom en utbyggd barnomsorg och föräldraförsäkring. Socialdemokraterna tar nu ytterligare ett steg och föreslår i sitt valmanifest en extra veckas ledighet att ta ut i samband med skollov, studiedagar eller terminsstart. I Haninge innebär detta att 8734 barnfamiljer kan få mer tid varandra. Så underlättar Socialdemokraterna vardagen för föräldrar som jobbar och ser till att fler kan arbeta heltid.