Bankinstitutens Arbetsgivareorganisation

Hanna Byström ny VD för Bankinstitutens Arbetsgivareorganisation (BAO)

Hanna Byström tillträder som VD för BAO i januari 2022, i samband med att nuvarande VD Gunilla Grenö efter 15 år slutar sin anställning.

Hanna Byström är ny VD för
Bankinstitutens Arbetsgivareorganisation (BAO)
Hanna Byström är ny VD för Bankinstitutens Arbetsgivareorganisation (BAO)

Hanna Byström har en lång och gedigen bakgrund som arbetsrättsjurist, förhandlare och ledare i arbetsgivarorganisationer och kommer närmast från en tjänst som förhandlingschef för Innovationsföretagen inom Almega.

Vi välkomnar Hanna Byström till hennes nya uppdrag som VD för BAO och ser fram emot ett gott samarbete. Hannas erfarenhet, egenskaper och profil utgör mycket goda förutsättningar för att leda och utveckla BAO:s fortsatta verksamhet kommenterar Mikael Bohman, BAO:s ordförande.

— Jag är mycket glad och ödmjuk inför uppdraget som VD för BAO. Möjligheten att få arbeta med en ny sektor i näringslivet och tillsammans med medarbetarna ytterligare framhäva BAO:s expertis och betydelse för bank- och finansbranschen ska bli otroligt roligt, säger Hanna Byström, tillträdande VD för BAO.

Mikael Bohman, ordförande BAO, 0221-344 58

Hanna Byström är ny VD för
Bankinstitutens Arbetsgivareorganisation (BAO)
Hanna Byström är ny VD för Bankinstitutens Arbetsgivareorganisation (BAO)

Bankinstitutens Arbetsgivareorganisation
Stureplan 4c

BAO organiserar så gott som samtliga banker i Sverige. Även bankerna närstående företag som försäkrings-, finans-, fond-, kredit-, data- och fastighetsföretag ingår i BAO. Till BAO hör även vissa andra typer av företag såsom hypoteksföreningar och fondmäklare. BAO har cirka 150 delägare vilka sysselsätter ca 47 000 arbetstagare.

Följ Bankinstitutens Arbetsgivareorganisation