Hans Tjernström Carraro ny kommunikationschef för Svensk Handel

I slutet av augusti tillträder Hans Tjernström Carraro som ny kommunikationschef för Svensk Handel.

- Det känns fantastiskt spännande att få ta sig an den här rollen. Handeln är en otroligt intressant bransch i ständig framåtrörelse. Svensk Handel ska vara en stark kraft i debatten och sätta handelns frågor på agendan, säger Hans Tjernström Carraro.

Hans kommer närmast från rollen som presschef för Svensk Handel och har arbetat i organisationen sedan 2010. Han gick Svenskt Näringslivs utvecklingsprogram för framtida ledare 2015.

- Jag är väldigt glad att Hans vill axla det här ansvaret. Han är en trygg lagspelare som har en gedigen kunskap om handelns frågor och samtidigt en både djup och bred kommunikativ kompetens, säger Sofia Larsen, vd för Svensk Handel.

- Vi har haft en väldigt gedigen rekryteringsprocess med fantastiskt många kvalificerade kandidater. Det är verkligen ett fint kvitto till Svensk Handels attraktivitet som arbetsgivare. Men Hans Tjernström Carraro har stuckit ut med sitt engagemang, sitt kunnande och en stark vilja att driva förändringsarbete.

- Handeln som bransch och därmed Svensk Handel som organisation befinner sig på en förändringsresa. Jag är otroligt taggat på att vara en del i arbetet med att kalibrera Svensk Handel så att vi maximerar nyttan för våra medlemmar både nu och i framtiden, säger Hans Tjernström Carraro.

Hans Tjernström Carraro tillträder tjänsten som kommunikationschef den 29 augusti i år. I samband med detta lämnar också Martin Kits rollen som tf. kommunikationschef.