Hansen tar hem megauppdraget Volvo Ocean Race för femte gången

Hansen har återigen fått Volvos förtroende och för femte gången i rad tagit hem det världsomspännande projektet Volvo Ocean Race, med genomförande 2017-2018.

Volvo Ocean Race anses som världens mest prestigefyllda jorden-runt segling, med de bästa seglarna och den senaste tekniken för extrem segling. Starten sker i Alicante i oktober 2017 och inkluderar totalt 11 hamnar under den strapatsrika resan runt jordklotet. Näst sista hamnen är ett stopp i Göteborg och målgången, efter åtta månaders seglingstävling, är i nederländska Haag i början av sommaren 2018.

Efter en omfattande upphandling tog Hansen återigen hem uppdraget att skapa, projektleda och genomföra helhetslösningar i form av både logistik och programupplägg för Volvos olika intressenter, som på plats i hamnarna skall få uppleva Volvos varumärke på bästa sätt. Hansens core team utgår från Göteborg och därtill etableras team runt om i världen i de olika hamnarna för att uppdraget skall kunna genomföras på bästa sätt, både globalt och lokalt.

- Det här är ett av event-världens kanske mest komplexa uppdrag, då genomförandet sker under åtta månader på elva olika destinationer runt om i världen. Det är med stor ödmjukhet och stolthet vi återigen tar oss an uppdraget för Volvo Car Group och Volvo Group,säger Conny Lingmerth, VD för Hansen.

- Event är ett viktigt affärsområde för 2E Group och en del av upplevelseindustrin som tar en allt tydligare plats i företagens val av kommunikationskanaler. Hansen har en stor potential, det visar
de inte minst genom att ta hem Volvo Ocean Race-uppdraget för femte gången, och vi kommer att fortsätta satsa på affärsområde Event, säger Pelle Mattisson, VD för 2E Group.

För mer information kontakta:

Conny Lingmerth, VD Hansen, 070 187 87 50, conny.lingmerth@hansen.se

Läs mer på www.hansen.sewww.volvooceanrace.orgwww.2egroup.se

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.