Hansen tar hem megauppdraget Volvo Ocean Race för femte gången

Hansen har återigen fått Volvos förtroende och för femte gången i rad tagit hem det världsomspännande projektet Volvo Ocean Race, med genomförande 2017-2018.

Volvo Ocean Race anses som världens mest prestigefyllda jorden-runt segling, med de bästa seglarna och den senaste tekniken för extrem segling. Starten sker i Alicante i oktober 2017 och inkluderar totalt 11 hamnar under den strapatsrika resan runt jordklotet. Näst sista hamnen är ett stopp i Göteborg och målgången, efter åtta månaders seglingstävling, är i nederländska Haag i början av sommaren 2018.

Efter en omfattande upphandling tog Hansen återigen hem uppdraget att skapa, projektleda och genomföra helhetslösningar i form av både logistik och programupplägg för Volvos olika intressenter, som på plats i hamnarna skall få uppleva Volvos varumärke på bästa sätt. Hansens core team utgår från Göteborg och därtill etableras team runt om i världen i de olika hamnarna för att uppdraget skall kunna genomföras på bästa sätt, både globalt och lokalt.

- Det här är ett av event-världens kanske mest komplexa uppdrag, då genomförandet sker under åtta månader på elva olika destinationer runt om i världen. Det är med stor ödmjukhet och stolthet vi återigen tar oss an uppdraget för Volvo Car Group och Volvo Group,säger Conny Lingmerth, VD för Hansen.

- Event är ett viktigt affärsområde för 2E Group och en del av upplevelseindustrin som tar en allt tydligare plats i företagens val av kommunikationskanaler. Hansen har en stor potential, det visar
de inte minst genom att ta hem Volvo Ocean Race-uppdraget för femte gången, och vi kommer att fortsätta satsa på affärsområde Event, säger Pelle Mattisson, VD för 2E Group.

För mer information kontakta:

Conny Lingmerth, VD Hansen, 070 187 87 50, conny.lingmerth@hansen.se

Läs mer på www.hansen.sewww.volvooceanrace.orgwww.2egroup.se

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

ÅRETS SOMMARTURNÉ - ROLANDZ ger sig ut på FULDANS TOUR 201820.4.2018 10:33Pressmeddelande

Den mest framgångsrika händelsen från Karlskoga, efter Bofors Järnbruk, ger sig äntligen ut på turné igen! Efter den formidabla succén i Melodifestivalen har grabbarna i bandet legat i hårdträning för att möta ett soligt sommarsverige. Bussen är tvättad, kostymen är struken och håret på trummis-Robban är om möjligt ännu större. Framförallt kommer det att glittras, paljettas och sprakas till ett jädra hålligång!