Hansen tar hem megauppdraget Volvo Ocean Race för femte gången

Hansen har återigen fått Volvos förtroende och för femte gången i rad tagit hem det världsomspännande projektet Volvo Ocean Race, med genomförande 2017-2018.

Volvo Ocean Race anses som världens mest prestigefyllda jorden-runt segling, med de bästa seglarna och den senaste tekniken för extrem segling. Starten sker i Alicante i oktober 2017 och inkluderar totalt 11 hamnar under den strapatsrika resan runt jordklotet. Näst sista hamnen är ett stopp i Göteborg och målgången, efter åtta månaders seglingstävling, är i nederländska Haag i början av sommaren 2018.

Efter en omfattande upphandling tog Hansen återigen hem uppdraget att skapa, projektleda och genomföra helhetslösningar i form av både logistik och programupplägg för Volvos olika intressenter, som på plats i hamnarna skall få uppleva Volvos varumärke på bästa sätt. Hansens core team utgår från Göteborg och därtill etableras team runt om i världen i de olika hamnarna för att uppdraget skall kunna genomföras på bästa sätt, både globalt och lokalt.

- Det här är ett av event-världens kanske mest komplexa uppdrag, då genomförandet sker under åtta månader på elva olika destinationer runt om i världen. Det är med stor ödmjukhet och stolthet vi återigen tar oss an uppdraget för Volvo Car Group och Volvo Group,säger Conny Lingmerth, VD för Hansen.

- Event är ett viktigt affärsområde för 2E Group och en del av upplevelseindustrin som tar en allt tydligare plats i företagens val av kommunikationskanaler. Hansen har en stor potential, det visar
de inte minst genom att ta hem Volvo Ocean Race-uppdraget för femte gången, och vi kommer att fortsätta satsa på affärsområde Event, säger Pelle Mattisson, VD för 2E Group.

För mer information kontakta:

Conny Lingmerth, VD Hansen, 070 187 87 50, conny.lingmerth@hansen.se

Läs mer på www.hansen.sewww.volvooceanrace.orgwww.2egroup.se

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.