Hansen tar hem megauppdraget Volvo Ocean Race för femte gången

Hansen har återigen fått Volvos förtroende och för femte gången i rad tagit hem det världsomspännande projektet Volvo Ocean Race, med genomförande 2017-2018.

Volvo Ocean Race anses som världens mest prestigefyllda jorden-runt segling, med de bästa seglarna och den senaste tekniken för extrem segling. Starten sker i Alicante i oktober 2017 och inkluderar totalt 11 hamnar under den strapatsrika resan runt jordklotet. Näst sista hamnen är ett stopp i Göteborg och målgången, efter åtta månaders seglingstävling, är i nederländska Haag i början av sommaren 2018.

Efter en omfattande upphandling tog Hansen återigen hem uppdraget att skapa, projektleda och genomföra helhetslösningar i form av både logistik och programupplägg för Volvos olika intressenter, som på plats i hamnarna skall få uppleva Volvos varumärke på bästa sätt. Hansens core team utgår från Göteborg och därtill etableras team runt om i världen i de olika hamnarna för att uppdraget skall kunna genomföras på bästa sätt, både globalt och lokalt.

- Det här är ett av event-världens kanske mest komplexa uppdrag, då genomförandet sker under åtta månader på elva olika destinationer runt om i världen. Det är med stor ödmjukhet och stolthet vi återigen tar oss an uppdraget för Volvo Car Group och Volvo Group,säger Conny Lingmerth, VD för Hansen.

- Event är ett viktigt affärsområde för 2E Group och en del av upplevelseindustrin som tar en allt tydligare plats i företagens val av kommunikationskanaler. Hansen har en stor potential, det visar
de inte minst genom att ta hem Volvo Ocean Race-uppdraget för femte gången, och vi kommer att fortsätta satsa på affärsområde Event, säger Pelle Mattisson, VD för 2E Group.

För mer information kontakta:

Conny Lingmerth, VD Hansen, 070 187 87 50, conny.lingmerth@hansen.se

Läs mer på www.hansen.sewww.volvooceanrace.orgwww.2egroup.se

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Nu är det klart - ”En Talk Talk Show” till Hamburger Börs i Stockholm! Stefan Odelberg med gäster som Kristian Luuk, Per Andersson, Shirley Clamp, Andreas Granqvist m.fl.3.10.2018 08:05Pressmeddelande

Populära ”En talk talk show” förlängs och för första gången kommer nu showen till Stockholm och Hamburger Börs! Värden Stefan Odelberg bjuder in några av Sveriges mest folkkära artister till en scenshow som varvas med roliga gnistrande shownummer, intervjuer, ett och annat infall, spännande överraskningar, magi, musik och humor i en delikat förpackning.