Här är juryn för Tech Awards Sweden 2022

Idag presenteras juryn som ska utse vinnarna i Tech Awards Sweden. En ny branschtävling och ett event som ska belöna, hylla och sprida kännedom om goda initiativ och arbete som visar på nyttan och möjligheterna med tech. Bakom satsningen står bransch- och arbetsgivarorganisationen TechSverige (fd IT&Telekomföretagen) tillsammans med IDG.

- Vi har en extremt stark juryuppställning med noga utvalda ledamöter med relevant kompetens och expertis inom tävlingens fokusområden. Jag ser fram emot att tillsammans med juryn få vaska fram guldkornen bland årets tävlingsbidrag och hylla hjältarna som driver utvecklingen framåt. Goda exempel som visar på kraften och möjligheterna med tech för att lösa många av de samhällsutmaningar vi står inför, säkra svensk konkurrenskraft och Sveriges välstånd, säger Åsa Zetterberg, förbundsdirektör på TechSverige och juryordförande.

Årets jury:
Åsa Zetterberg, förbundsdirektör, TechSverige (juryordförande)
Beatrice Silow, kommunikations- och kulturchef, Nexer Group
Haval van Drumpt, vd, Tre Sverige
Amy Loutfi, professor, Örebro universitet
Joakim Djurberg, journalist, Computer Sweden / IDG
Per Schlingmann, entreprenör, författare, föreläsare
Arash Sangari, programansvarig Startup Sweden, Tillväxtverket
Ulrika Lindstrand, förbundsordförande, Sveriges Ingenjörer
Magdalena Aspengren, hållbarhets- och kvalitetschef, Telenor Sverige
Anna Eriksson, generaldirektör, DIGG – Myndigheten för digital förvaltning
Victor Galaz, Deputy Director, Stockholm Resilience Centre (Stockholms universitet)

Tech Awards Sweden tar emot tävlingsbidrag fram till den 7 januari. Prisutdelning där årets vinnare offentliggörs äger rum den 22 mars på Sergel Hub i Stockholm. Ett hybridevent med möjlighet till deltagande på plats eller digitalt. Mer information på techawards.se.

TechSverige

08-7626900https://www.techsverige.se/

TechSverige är en medlemsorganisation för alla företag inom techsektorn. Tillsammans med våra medlemmar driver och utvecklar vi marknaden för tech.

Vi är idag cirka 1 400 medlemsföretag som tillsammans har närmare 100 000 medarbetare och är ett av nio samverkande förbund inom Almega.

Följ TechSverige

Senaste pressmeddelandena från TechSverige