Här är P17-truppen som ska möta Finland i Katrineholm

Förbundskapten Patrick Sandell har tillsammans med assisterande förbundskapten Mikael Larsson tagit ut P17-truppen till landskamperna mot Finland i samband med P19-VM i Katrineholm den 1-3 april. Efter framflyttad och senare inställd VM-turnering får killarna äntligen komma ut på isen och mäta sig mot ett annan nation.

Namn

Söndag 3 april

09.00 Lag 3 - Sverige P17
12.00 FINAL

Efter VM-guldet - Damlandslagets observationstrupp är uttagen18.5.2022 13:30:00 CEST | Pressmeddelande

I slutet av mars vann Sverige det elfte världsmästerskapet i bandy för damer. Ett fantastiskt VM i Växjö och Åby/Tjureda IF med bra svenskt spel, allt igenom professionellt genomfört arrangemang med fin is och dessutom med en egen VM-låt och parad genom Växjö city. Nu har förbundskapten Olle Wiberg tillsammans med assisterande förbundskapten Hanna Dahlström tagit ut 24 spelare inför nästa säsong för vilken planeringen är i full gång.

Svenska Bandyförbundets nuvarande ordförande Per-Anders Gustafsson ställer inte upp för omval16.5.2022 11:55:00 CEST | Pressmeddelande

Per-Anders Gustafsson, som de senaste tre åren verkat som Svenska Bandyförbundets ordförande, meddelar att han väljer att inte kandidera till styrelsen vid nästa förbundsmöte. Valberedning har informerats om beslutet och arbetet med att nominera en lämplig efterträdare för ordförandeposten är påbörjat. Svenska Bandyförbundets förbundsmöte 2022 hålls den 11 juni i Örebro.