Här är spelarna som är uttagna till damlandslagets läger i Skövde inför Dam-VM i januari 2022

Förbundskapten Olle Wiberg och assisterande förbundskapten Hanna Dahlström har valt ut 20 spelare till kommande landslagsläger för damlandslaget i Skövde den 3 – 5 december. Lägret är den sista gemensamma samlingen inför Dam-VM i Stockholm den 9 – 16 januari 2022. Samlingen är den största landslagssamlingen någonsin då samtliga flick- och damtrupper samlas för landskamper och träningsmatcher i samband med invigningen av det nya taket över Arena Billingens isbana.

Ledarteamet består av

Virva Rylander Västerås SK
Julia Norrman Västerås SK
Mathilda Eklund Västerås SK

Svenska Bandyförbundet har till uppgift att främja och administrera den organiserade bandyn i Sverige, och att företräda den internationellt.

Svenska Bandyförbundet och Tradera inleder samarbete - vill göra idrottssverige mer cirkulärt3.1.2022 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Svenska Bandyförbundet inleder ett samarbete med Tradera där målet är att få hela bandysverige att handla mer cirkulärt och där pengarna som tjänas in går tillbaka till klubbarna. Nyligen lanserades Donera med Tradera och nu utökar Tradera denna satsning genom att engagera idrottsrörelsen. Svenska Bandyförbundet är det första specialidrottsförbundet som ingår i samarbetet. På Tradera samlas varje år flera miljoner kronor in till välgörenhet.

Dam-VM i bandy 2022 flyttas till mars15.12.2021 15:29:26 CET | Pressmeddelande

Dam-VM i bandy, Women's Bandy World Championships 2022, som skulle ha spelats i Stockholm den 9 – 16 januari 2022 flyttas fram till mars. Stockholms Bandyförbund, vilka står som arrangör för mästerskapet, har beslutat att de inte kan genomföra mästerskapet på ett säkert sätt med tanke på den rådande pandemisituationen. Utifrån det beslutet har Federation of International Bandy (FIB) flyttat mästerskapet till 23 – 27 mars 2022.