Här är svenska modeplattformen som samlar hållbara varumärken under samma tak

Alissa, en svensk jämförelsetjänst för mode, expanderar med nya partnerskap - gör det lättare att handla kläder klimatsmart genom att lyfta hållbara varumärken och plagg.

Alissa.se är en svensk modesajt som blandar redaktionellt innehåll med en sökmotor och shoppingplattform inriktad på kläder, skor och accessoarer. Trots att sajten är oberoende från de stora svenska mediehusen har  den redaktionella delen av webbplatsen sedan starten 2020 lyckats bli ett av landets tre mest välbesökta modemagasin online, sett till antal organiska besökare från Google enligt sökdata från Ahrefs. Nu gör företaget sig redo för nästa steg i form av en satsning på hållbart mode.

Utökar antalet partnerskap

Alissa samarbetar sedan tidigare med stora e-handlare som H&M, Ellos, Bubbleroom och Åhléns. I planen för 2022 ligger en expansion av sortimentet genom ett tillskott av nya partnerskap.

- Förutom de stora jättarna, varav flera vi redan har etablerade samarbeten med, vill vi även lyfta fram mindre aktörer som annars kan ha svårt att få den exponering de förtjänar, säger Alexandra Nilsson, Head of Partnerships på Alissa.

Satsning på hållbara plagg - ska göra det lättare att göra medvetna val vid klädshopping

Särskilt fokus lägger man på att bredda sortimentet av hållbart producerade plagg.

- För konsumenterna blir det allt viktigare att de plagg man köper är hållbart framtagna. Detta är dock lättare sagt än gjort och många upplever att det är svårt att hitta de mest klimatsmarta alternativen bland de miljontals produkter som finns därute. Vi gör detta mycket smidigare genom att presentera hållbarhetsdata om varumärken och produkters innehåll på ett lättförståeligt och intuitivt sätt.

Så kan ditt företag också exponeras på Alissa

Alissas partnerskap drivs i regel genom en provisionsmodell där e-handlare får trafik och enbart betalar provision på köp från kunder som hänvisats genom Alissa. Denna modell kallas affiliatemarknadsföring och brukar ses som ett kostnadseffektivt sätt att nå ut till fler potentiella kunder.

Klädbutiker, återförsäljare samt klädmärken som vill få ökad exponering mot en modeintresserad publik är välkomna att ansöka om att bli partner till Alissa.se och börja synas på såväl produktkatalogsidor som i artiklar.

För de butiker som vill bli partners och få sina produkter integrerade i Alissas sortiment är ett minimikrav i de flesta fall att man är medlem i ett så kallat affiliatenätverk. Nätverket tar hand om spårning av leads och kan även hjälpa till med kopplingen mellan e-handlares produktsortiment och deras partners. Alissa har samarbete med några av de största nätverken i Sverige, inklusive Adtraction, Tradedoubler och Awin.

Men det finns också andra sätt. Exempelvis finns möjlighet att exponeras i individuella artiklar och annonser på plattformen.

- Vi brukar vara ganska flexibla. Är man intresserad av att få fler intresserade besökare till sin webbutik är det bara att höra av sig till oss via mail, så kan vi sätta ihop ett paket som passar de behov som finns, säger Alexandra Nilsson.

Alexandra Nilsson

Head of Partnerships

info@alissa.se

Din ögonhälsa13.6.2022 14:52:45 CEST | Pressmeddelande

Många människor tar sin syn för givet. Det är dock viktigt att tänka på sin syn och bry sig om sina ögon, eftersom bra syn kan göra stor skillnad i livet. Om din syn inte har förändrats så mycket, kanske du inte tänker på vad din syn kan säga om din hälsa. Men dina ögon och syn kan faktiskt visa samt berätta mycket om din allmänna hälsa, även om du inte själv upplever någon skillnad. Därför är det viktigt att ögonen undersöks regelbundet och tas om hand väl med nyttig kost och vila.