Här är vinnarna i SHL Awards 2019

Jacob Josefson, Djurgården, blev Årets MVP i SHL Awards 2019

Under söndagen den 5 maj sändes den femte upplagan av SHL Awards på C More och på Sportkanalen. Här är samtliga vinnare i SHL Awards 2019.

Årets målvakt

Joel Lassinantti, Luleå

Årets back

Jesse Virtanen, Färjestad

Årets forward

Ryan Lasch, Frölunda

Årets tränare

Thomas Berglund, Luleå

Årets rookie

Emil Bemström, Djurgården

Mest värdefulle spelare

Jacob Josefson, Djurgården

SHL Awards delas ut för insatser under SHL 2018/2019.

Jacob Josefson, Djurgården, blev Årets MVP i SHL Awards 2019

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2018/2019 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

SHL-klubbarna sköt in halv miljon till föreningarna7.5.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Den tidigare tomma tekningscirkeln i SHL döptes inför slutspelet om till #målcirkeln och var ett samarbete mellan SHL och huvudsponsorn Betsson. För varje mål som gjordes från Målcirkeln skulle Betsson skänka 25 000 kronor till klubben, som i sin tur fick välja ändamål. Totalt har klubbarna skjutit in 540 000 kronor, där Frölunda, Skellefteå och Djurgården stått för flest antal mål från cirkeln – och därmed dragit in 110 000 kronor vardera.