Stockholm Massage Academy AB

Här finns jobben 2019!

Hur får man ett bra jobb snabbt 2019 i hela Sverige? Här är utbildningen där 3 av 4 elever får jobb efter 3 månader.

Hälsotrenden är tydlig
 -Vi har märkt att många företag hellre bjuder sina anställda på massage än en After Work med fredagsöl på krogen. Då skapas också en kultur på företaget med hälsosammare inriktning som leder till  lägre sjukskrivningstal. Detta är win-win på alla sätt för företaget och deras anställda. säger Stefan Malmsten som grundat företaget.

Det är framförallt efterfrågan på intensivutbildning till Diplomerad Friskvårdsmassör som har ökat markant. Folk vill kunna erbjuda sina nära och kära en skön massage men framförallt för att starta eget på hemorten och kunna bestämma över sin egen tid.

Stockholm Massage Academy har fullständigt exploderat i popularitet när det gäller deras intensivutbildning till Friskvårdsmassör.

Ett annat tecken på dess popularitet är också de hundratals nöjda elever som via recensioner länkar till deras egna profiler på sociala medier där de talar om vad de tycker om utbildningen.

-Då blir det 100% på riktigt säger Stefan som är stolt över att deras elever hittar sysselsättning efter utbildningen.

-Det beror på flera faktorer att de får jobb eller öppnar eget företag inom massage. Friskvårdsbidraget är en viktig orsak som har gjort att massor av företag vill ha en "egen" massör någon dag i veckan eller månaden.

-Den allmänna hälsotrenden som ökar varje år är också en viktig faktor för att detta är så populärt!

Fakta friskvårdsbidrag för massage:

Hur mycket får jag i friskvårdsbidrag?
Det varierar mellan avtalsområden och företag, men får inte överstiga
maxbeloppet 5000 kronor/år. Om bidraget ska vara skattefritt måste
samtliga ur personalen få samma erbjudande.

Kan jag kräva friskvårdsbidrag från min arbetsgivare?
Nej, det är upp till arbetsgivaren.

En enskild behandling får inte kosta mer än 1000 kronor per
tillfälle/anställd.

Skatteverket har upprättat en lista över godkända aktiviteter. Massage
är ett exempel på aktivitet som är fullt godkänd att få friskvårdsbidrag
för.
Källa: Skatteverket

Stockholm Massage Academy AB
Ringvägen 100

08-580 800 80http://massageacademy.se/
Stockholm Massage Academy AB utbildar till Diplomerad Friskvårdsmassör. Kurserna hålls av certifierade massageterapeuter med lång erfarenhet av utbildning.

Följ Stockholm Massage Academy AB