Hediye Güzel är ny presschef för Läkarförbundet

Idag tillträder Hediye Güzel som ny presschef och biträdande kommunikationschef för Sveriges läkarförbund.
Hediye Güzel, presschef

–  Vi är glada över att få välkomna Hediye till Läkarförbundet. Med hennes långa erfarenhet ser vi framemot att lägga in ytterligare en växel för att öka synligheten av frågor som är viktiga för förbundets medlemmar, Sveriges läkare. Hediye tillträder även som biträdande kommunikationschef för att än tydligare använda hela förbundets arbete i media, opinionsbildning och medlemskommunikation, säger Läkarförbundets förbundsdirektör Hans Dahlgren.

–  Jag ser verkligen framemot att vara en del av Läkarförbundets viktiga arbete och positionera medlemmarna än mer i samhällsdebatten. Det är en intensiv period för Läkarförbundet, både utifrån allt läkarna har fått hantera med pandemin, och för att det är valår. Jag har 20-års erfarenhet av att ha jobbat med politisk påverkan, opinionsbildning och kommunikation som jag hoppas ska komma till väl användning på Läkarförbundet. Tillsammans med kansliet, förtroendevalda och medlemmarna ska vi fortsätta att vara drivande i viktiga frågor för läkarnas arbetsmiljö och villkor, säger Hediye Güzel.

Hediye Güzel nås på 073 673 85 37 eller hediye.guzel@slf.se

Hediye Güzel, presschef