Helen Remnås ny chef för nationell försäljning i ManpowerGroup

Helen Remnås är ny chef för Major Accounts på ManpowerGroup i Sverige och tar plats i koncernledningen. Hon ansvarar för de stora kundernas behov av HR-lösningar från alla varumärken: Manpower, Experis, Right Management och ManpowerGroup Solutions. Helen Remnås ersätter Stefan Fransson som går i pension efter många framgångsrika år i ManpowerGroup.

Helen Remnås var tidigare chef för rekryteringsverksamheten i Experis Sverige och har haft flera ledarroller under sina 12 år i företaget. Helen Remnås är nu en del av ledningsgruppen och rapporterar till Mikael Jansson, VD ManpowerGroup i Sverige.

- Helen har en förmåga att lyssna in och hitta de rätta lösningarna för våra kunders behov av kompetenslösningar i ett snabbt föränderligt arbetsliv. Jag är glad att hon driver vidareutvecklingen av våra kunderbjudanden, säger Mikael Jansson, VD, ManpowerGroup i Sverige.

- Som marknadsledare i Sverige har vi många stora företags förtroende. Det blir spännande att hitta den perfekta mixen av olika innovativa, digitala och kundanpassade tjänster för att ytterligare utveckla våra kunders konkurrenskraft, säger Helen Remnås, chef för Major Accounts ManpowerGroup i Sverige.

Gustavlundsvägen 18
16102 Bromma

020-375 375http://www.manpowergroup.se

ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Vi hjälper organisationer att omvandla sig i en snabbt föränderlig värld, genom att hitta och utveckla talanger som gör det möjligt för våra kunder att utvecklas. ManpowerGroup™ Sverige har 12 000 medarbetare på ett 70-tal orter med fyra varumärken: Manpower®, Experis®, Right Management® och ManpowerGroup® Solutions. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Digitala matchningstjänster för jobb under coronakrisen25.5.2020 07:53:56 CESTPressmeddelande

Coronapandemin har lett till att tjänster som hjälper folk ut på arbetsmarknaden har flyttat till digitala kanaler, vilket gör att fler får tillgång till hjälpen oavsett var i landet man befinner sig. Bara under april kom 100 personer i arbete efter att ha gått stöd- och matchningsprogrammet hos Manpower. Arbetsförmedlingen öppnar nu upp för att fler arbetssökande ska få ta del av tjänsten.

Kvinnor lockas mer av ett större lönekuvert än män6.3.2020 07:53:33 CETPressmeddelande

Vill du rekrytera kvinnor? Då ska du erbjuda ett större lönekuvert. Framförallt är det kvinnor mellan 25 och 44 år som lockas av en högre lön – och det är också en viktig faktor som får dem att stanna på sin nuvarande arbetsplats. För män i samma ålder är lönen inte lika viktig. Det visar en undersökning som ManpowerGroup har genomfört bland över 1 000 arbetande personer i Sverige och Norge.