NASDAQ OMX

hemCheck: Rättelse avseende lock-up för teckningsåtagare i hemChecks prospekt

Rättelse avseende lock-up för teckningsåtagare i hemChecks prospekt

Den 16 januari 2017 godkände och registrerade Finansinspektionen samt offentliggjorde Hemcheck Sweden AB (publ) ("hemCheck") ett prospekt ("Prospektet") med anledning av att styrelsen i hemCheck beslutat att genomföra en nyemission av units (bestående av aktier och teckningsoptioner) riktad till allmänheten i Sverige och institutionella investerare inför en planerad notering av hemChecks aktier och teckningsoptioner på Nasdaq First North.

hemCheck har efter Finansinspektionens godkännande av Prospektet upptäckt ett sakfel i beskrivningen av teckningsåtagare i nyemissionen som återfinns på sidan 57 i Prospektet. Texten ovanför tabellen med teckningsåtagare innehåller en mening om att teckningsåtagarna har åtagit sig att inte avyttra någon del av sina respektive aktieinnehav i hemCheck under de närmaste tolv månaderna, räknat från första handelsdag på First North, vilket inte är korrekt. Texten under "Teckningsåtaganden" på sidan 57 i Prospektet borde haft följande lydelse:

"Nedanstående parter har gentemot Bolaget åtagit sig att teckna units för de belopp som anges nedan, totalt nästan 15 MSEK. Teckningsåtagandena är inte säkerställda. Teckningsåtagarna är garanterade full tilldelning i Nyemissionen. Parterna som anges har vidare åtagit sig att inte sälja några av sina aktier i Bolaget från den dag då respektive åtagande undertecknades fram till dess att Bolagets aktier noteras på First North. För dessa teckningsåtaganden utgår ingen ersättning. Teckningsåtagarna kan nås på adresserna i tabellen nedan."

Med anledning därav ges investerare som gjort anmälan eller på annat sätt samtyckt till köp eller teckning av de av de värdepapper som omfattas av Prospektet rätt att återkalla sin anmälan eller sitt samtycke till och med den 17 februari 2017 (det vill säga inom två arbetsdagar från offentliggörandet av detta pressmeddelande). Återkallelse kan ske skriftligen till Aktieinvest FK AB, Emittentservice, 113 89 Stockholm eller via e-post till emittentservice@aktieinvest.se. Investerare som har tecknat via förvaltare ska kontakta sin förvaltare gällande återkallelse. Teckning som ej återkallas kommer förbli bindande och om investeraren önskar kvarstå som tecknare av units behöver denne ej vidta några åtgärder.

Eftersom felet upptäcktes efter att anmälningstiden för erbjudandet av de värdepapper som omfattas av Prospektet löpt ut medger situationen inte att ett tillägg till Prospektet i enlighet med 2 kap. 34 § i lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument godkänns och registreras av Finansinspektionen, vilket även har bekräftats av Finansinspektionen.

Om hemCheck
Hemcheck Sweden AB (publ) utvecklar och kommersialiserar ett unikt produktkoncept (HELGETM och READYTM) för patientnära detektion av hemolys. Hemolys, trasiga röda blodkroppar, är den vanligaste orsaken till att blodprov inte kan analyseras. Detta leder till sämre vård, risker för patienter och höga kostnader för samhället. HELGETM detekterar hemolyserade blodprover i direkt anslutning till provtagningen och bidrar därmed till en förbättrad vård för patienter över hela världen. hemChecks huvudkontor finns i Karlstad, Sverige. hemCheck har upprättat ett prospekt avseende nyemission av units inför upptagande av handel på Nasdaq First North. Beräknad första handelsdag är 10 mars 2017.

Hemcheck Sweden AB (publ)
Annelie Brolinson, CEO
E-post: annelie.brolinson@hemcheck.com
Universitetsgatan 2
651 88 Karlstad
www.hemcheck.com

Aktieinvest FK AB
Fax: 08 - 5065 1701
E-post: emittentservice@aktieinvest.se
www.aktieinvest.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 16 februari 2017, kl. 08:15. CET.

Source: Hemcheck Sweden AB via Globenewswire

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste pressmeddelandena från NASDAQ OMX

XBiotech Announces First Patient in Study Evaluating MABp1 in Combination with Onivyde® and 5-fluorouracil/folinic acid for the Treatment of Pancreatic Cancer18.10.2017 16:53Pressmeddelande

AUSTIN, Texas, Oct. 18, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- XBiotech Inc. (NASDAQ:XBIT) announced today enrollment of the first patient into a Phase I single arm study evaluating the maximum tolerated dose of Onivyde® (Irinotecan liposome injection) and 5-fluorouracil/folinic acid in combination with MABp1 in a cohort of patients with advanced pancreatic adenocarcinoma and cachexia. The patient has begun treatment at Cedars-Sinai Medical Center under the care of Dr. Andrew Hendifar, the Study's Principle Investigator, Medical Oncology lead for the Gastrointestinal Disease Research Group and Co-Director of Pancreas Oncology at Cedars-Sinai. A total of 16 patients are expected to be enrolled in the study. Dr. Hendifar commented, "We are excited to enroll our first patient in this novel combinatorial therapy for the treatment of advanced pancreatic cancer and cachexia. This is the first attempt to add an anti-inflammatory therapy to standard chemotherapy in an effort to improve the performanc

Nasdaq and SGX Establish Collaborative Listings Agreement18.10.2017 15:42Pressmeddelande