NASDAQ OMX

hemCheck: Rättelse avseende lock-up för teckningsåtagare i hemChecks prospekt

16.2.2017 08:15 | NASDAQ OMX

Rättelse avseende lock-up för teckningsåtagare i hemChecks prospekt

Den 16 januari 2017 godkände och registrerade Finansinspektionen samt offentliggjorde Hemcheck Sweden AB (publ) ("hemCheck") ett prospekt ("Prospektet") med anledning av att styrelsen i hemCheck beslutat att genomföra en nyemission av units (bestående av aktier och teckningsoptioner) riktad till allmänheten i Sverige och institutionella investerare inför en planerad notering av hemChecks aktier och teckningsoptioner på Nasdaq First North.

hemCheck har efter Finansinspektionens godkännande av Prospektet upptäckt ett sakfel i beskrivningen av teckningsåtagare i nyemissionen som återfinns på sidan 57 i Prospektet. Texten ovanför tabellen med teckningsåtagare innehåller en mening om att teckningsåtagarna har åtagit sig att inte avyttra någon del av sina respektive aktieinnehav i hemCheck under de närmaste tolv månaderna, räknat från första handelsdag på First North, vilket inte är korrekt. Texten under "Teckningsåtaganden" på sidan 57 i Prospektet borde haft följande lydelse:

"Nedanstående parter har gentemot Bolaget åtagit sig att teckna units för de belopp som anges nedan, totalt nästan 15 MSEK. Teckningsåtagandena är inte säkerställda. Teckningsåtagarna är garanterade full tilldelning i Nyemissionen. Parterna som anges har vidare åtagit sig att inte sälja några av sina aktier i Bolaget från den dag då respektive åtagande undertecknades fram till dess att Bolagets aktier noteras på First North. För dessa teckningsåtaganden utgår ingen ersättning. Teckningsåtagarna kan nås på adresserna i tabellen nedan."

Med anledning därav ges investerare som gjort anmälan eller på annat sätt samtyckt till köp eller teckning av de av de värdepapper som omfattas av Prospektet rätt att återkalla sin anmälan eller sitt samtycke till och med den 17 februari 2017 (det vill säga inom två arbetsdagar från offentliggörandet av detta pressmeddelande). Återkallelse kan ske skriftligen till Aktieinvest FK AB, Emittentservice, 113 89 Stockholm eller via e-post till emittentservice@aktieinvest.se. Investerare som har tecknat via förvaltare ska kontakta sin förvaltare gällande återkallelse. Teckning som ej återkallas kommer förbli bindande och om investeraren önskar kvarstå som tecknare av units behöver denne ej vidta några åtgärder.

Eftersom felet upptäcktes efter att anmälningstiden för erbjudandet av de värdepapper som omfattas av Prospektet löpt ut medger situationen inte att ett tillägg till Prospektet i enlighet med 2 kap. 34 § i lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument godkänns och registreras av Finansinspektionen, vilket även har bekräftats av Finansinspektionen.

Om hemCheck
Hemcheck Sweden AB (publ) utvecklar och kommersialiserar ett unikt produktkoncept (HELGETM och READYTM) för patientnära detektion av hemolys. Hemolys, trasiga röda blodkroppar, är den vanligaste orsaken till att blodprov inte kan analyseras. Detta leder till sämre vård, risker för patienter och höga kostnader för samhället. HELGETM detekterar hemolyserade blodprover i direkt anslutning till provtagningen och bidrar därmed till en förbättrad vård för patienter över hela världen. hemChecks huvudkontor finns i Karlstad, Sverige. hemCheck har upprättat ett prospekt avseende nyemission av units inför upptagande av handel på Nasdaq First North. Beräknad första handelsdag är 10 mars 2017.

Hemcheck Sweden AB (publ)
Annelie Brolinson, CEO
E-post: annelie.brolinson@hemcheck.com
Universitetsgatan 2
651 88 Karlstad
www.hemcheck.com

Aktieinvest FK AB
Fax: 08 - 5065 1701
E-post: emittentservice@aktieinvest.se
www.aktieinvest.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 16 februari 2017, kl. 08:15. CET.

Source: Hemcheck Sweden AB via Globenewswire

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste pressmeddelandena från NASDAQ OMX

ZIM Adds MatchBack Systems Analytics Services in Italy21.8.2017 22:00Pressmeddelande

Innovative approach to gain efficiencies through fewer empty container moves adds significant value for ZIM's customers GREEN BAY, Wis. and ROTTERDAM, The Netherlands, Aug. 21, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- MatchBack Systems, Inc. ( www.matchbacksystems.com ), the leading software as a service (SaaS) solution to plan, optimize and automate matchbacks, announced that ZIM Integrated Shipping Ltd. joined the company's customer base on May 1, 2017 to optimize their inland operation in Italy. The account will be serviced through the European office in Rotterdam and corporate headquarters in North America. The system will be deployed for a 2 months pilot after which the parties will evaluate the scope for a broader cooperation. A photo accompanying this announcement is available at  http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/1cb9a632-22a4-4ff5-a3d5-d8b3964e5113 Gil Lehmann, Head of Global Land Tra

Promethean Opens New Global Headquarters in Seattle18.8.2017 18:38Pressmeddelande