Henric Stillman - en legend i danssport och medaljör i Mästarnas Mästare 2022

Henric har under våren satt danssporten på den idrottsliga arenan.
Joanna & Henric Stillman Foto: Eva Wistemar

Svenska Danssportförbundet är stolta över Henric Stillman, som tog danssporten till Mästarnas Mästare och där presterade på topp och tog hem andraplatsen. Sofia Loft var en stark motståndare under hela tävlingen och en värdig vinnare.

Nu har svenska folket fått en inblick i dansens idrottsvärld och samtidigt fått lära känna en fantastisk människa. Landslagscoachen är en förebild och sann inspiration för alla. Idrottare eller ej.

- Vi gratulerar Henric Stillman till en otrolig prestation i den prestigefyllda tävlingen, säger Thomas Jansson, generalsekreterare på Svenska Danssportförbundet.

Joanna & Henric Stillman Foto: Eva Wistemar