Spendrups Bryggeri AB

Henrik Åström ny marknadsdirektör för Spendrups Bryggeri

Dela
Spendrups Bryggeri har utsett Henrik Åström till marknadsdirektör. Henrik har arbetet på Spendrups i drygt åtta år, bland annat som Brand Manager och marknadschef. Han har också varit CMO för Max hamburgare och kommer senast från en roll som varumärkesdirektör på Spendrup Brands. Henrik efterträder Leif Börjeson som efter sex år som marknadsdirektör går vidare till en roll som vd på Spring Wine & Spirits, koncernens dotterbolag.

Henrik återvände till Spendrupskoncernen förra året efter en tid på Max hamburgare och har inom Spendrup Brands jobbat med bland annat utveckling och implementering av samarbetsformerna mellan Spendrups Bryggeri och Spendrup Brands samt förvärvet av Trocadero.

- Jag är väldigt glad över den här möjligheten och ser verkligen fram emot att återigen bli operativ i bryggeriet. Vi strävar tillsammans mot ett bryggeri i världsklass och arbetet med att hela tiden utveckla och stärka våra produkterbjudanden, samarbeten och varumärken är avgörande i denna strävan. Jag är både stolt och tacksam för att ha fått förtroendet att tillsammans med de duktiga kollegorna på marknadsavdelningen ta mig an den här utmaningen, säger Henrik.

För Fredrik Spendrup, vd för Spendrups Bryggeri, var en internrekrytering viktig i denna process och han ser Henriks bakgrund inom koncernen som en viktig faktor för att kunna axla rollen som marknadsdirektör.

- Det känns mycket bra att Henrik tar över som marknadsdirektör. Han har många relevanta erfarenheter från flera olika roller inom Spendrups, nu senast Spendrup Brands, och dessutom ett brett nätverk som gör att han har mycket goda förutsättningar att lyckas. Dessutom har Henrik jobbat i en liknande roll utanför Spendrups vilket jag tror ger bra och värdefulla perspektiv på uppdraget, säger Fredrik Spendrup.

Henrik tillträder som marknadsdirektör den 1 maj 2018 och kommer även att ingå i ledningsgruppen för Spendrups Bryggeri. Rekryteringen av Henriks efterträdare på Spendrup Brands pågår.

För mer information, kontakta:

Henrik Åström, marknadsdirektör Spendrups. 076 846 79 94, henrik.astrom@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups. 0708 95 25 67, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Nyckelord

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 950 medarbetare och omsätter cirka 3,3 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB. spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye