Hermods numera godkänt examinationscenter för F-gas

Hermods har under våren 2021 blivit examinationscenter för Incert AB och erbjuder numera preparandkurser och examination inför F-gas kat. I och II.

Personcertifiering krävs för att få arbeta med utrustning som innehåller F-gaser. Företag som hanterar köldmedia som finns i bla konditionerings- och värmepumpsutrustning som innehåller F-gaser ska ha certifierad personal.

Hermods Yrkeshögskola i Örebro har sedan 2019 drivit YH-utbildningen Kyl- och värmepumpstekniker där vi nu tagit ett ytterligare steg i att kunna erbjuda både företag och våra studerande att examinera sig hos oss.

För att säkerställa kvalitén i utbildningen så finns en ledningsgrupp med företagsrepresentanter inom kyl- och värmepumpsbranschen som säkerställer att vi utbildar inom just den kompetens som branschen efterfrågar.

Läs mer om certifieringskursen

Läs mer om utbildningen Kyl- och värmepumpstekniker.