Hermods Yrkeshögskola går fortsatt starkt efter tilldelning av nya utbildningar

Idag lämnade Myndigheten för Yrkeshögskolan sitt besked om vilka nya yrkeshögskoleutbildningar som landets YH-anordnare beviljats, med start 2021. Hermods blev tilldelad 23 nya utbildningsstarter och kommer tillsammans med tidigare års tilldelning att starta 40 utbildningar till hösten.

- Vi är otroligt glada över det fortsatta förtroendet från Myndigheten för Yrkeshögskolan. Detta är utbildningar som näringslivet har efterfrågat och vi är väldigt stolta över dem. Extra roligt är vår geografiska breddning i Umeå och Gävle samt utökning av utbildningar inom vården. Vi vill även lyfta utbildningen Projektledare inom måleri, som är en unik utbildning vi tagit fram tillsammans med Måleriföretagen i Sverige. Nu ser vi fram emot att få starta upp våra utbildningar till hösten och därmed kompetensutveckla det svenska näringslivet, säger Anette Wahlgren, Verksamhetschef Hermods Yrkeshögskola.

Totalt sett kommer Hermods Yrkeshögskola att bedriva 40 utbildningar på 10 orter samt distansundervisning från hösten 2021.

Nya beviljade YH-utbildningar inom Hermods Yrkeshögskola 2021:

Utbildningsorter:

• Malmö
  • Karlskrona
  • Örebro
  • Östersund
  • Umeå (ny ort)
  • Lund
  • Helsingborg
  • Gävle (ny ort)

Nya utbildningar:

För att se alla höstens starter, besök www.hermods.se/yh.

Anette Wahlgren, Verksamhetschef Hermods Yrkeshögskola

Tel: +46317579349