Hermods yrkeshögskolestuderande kammar hem 22 stipendier av 31 möjliga!

Det blev en fin tilldelning av Erik Forss stipendium till Hermods Yrkeshögskolas byggnadsingenjörer i år. Stipendiet delas ut den 24 juni samtidigt som de studerande tar examen. Vi är otroligt stolta över att ha så många ambitiösa studerande hos oss!

Hermods byggnadsingenjörer inom ROT och Produktion

Varje år delas Erik Forss stipendium ut av Stockholms Byggmästareförening till studenter med tidigare erfarenhet av byggbranschen och som nu studerar vid KTH, Hermods, Nackademin eller KYH i Stockholms län. Stipendiets kriterier är bland annat goda studieresultat, hög närvaro och god studiedisciplin.

Vi kan med stor glädje meddela att Hermods byggnadsingenjörer kammade hem hela 22 stipendier av totalt 31möjliga. Nu i juni tar 2 av klasserna examenoch många har redan jobb att gå vidare till. Vi är otroligt stolta över våra studerande som under två år har lagt ner tid, engagemang och hårt arbete för att numer kunna titulera sig som Byggnadsingenjörer inom antingen produktion eller ROT.

Utbildningsledaren för utbildningen, Malin Isaksson, säger såhär om utdelningen:

- Det är en utmaning att studera i vuxen ålder, men en av fördelarna är just att många har med sig tidigare arbetslivserfarenheter. Och att dessa i kombination med föreläsare direkt från branschen även kan berika utbildningen med rätt diskussioner och frågeställningar. Det är jätteroligt att vi har så många ambitiösa studerande. De har alla ett stort intresse av att bidra till vår samhällsbyggnad och är väl värda ett stipendium. Och jag är såklart väldigt stolt!

Hermods byggnadsingenjörer inom ROT och Produktion

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra komvuxutbildningar, yrkeshögskola, sfi och distansgymnasium utbildar årligen över 70 000 studerande och elever. Vår vision är att vara ledande i utbildning för vuxna och därigenom delaktiga i inkludering och förbereder för arbetslivet. Hermods ingår i Academedia, som genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande vill skapa en bättre framtid.