Herrlandslandslagets förbundskapten Micke Carlsson väljer att inte förlänga kontraktet

Svenska herrlandslagets förbundskapten Micke Carlsson väljer att inte förlänga sitt kontrakt som går ut i april. Micke Carlsson tillträdde som förbundskapten för herrlandslaget i bandy i april 2019.

Foto: Romus Ramström / Svenska Bandyförbundet

– Det var inget lätt beslut att fatta men jag har bestämt mig för att gå vidare och koncentrera mig fullt ut på mitt jobb i Västerås SK. Jag vill passa på att tacka för att jag fick möjlighet att få ett av de finaste uppdragen inom svenska bandy och jag önskar landslagen lycka till. Jag vill också rikta ett stort tack till ledarna och spelarna som har varit inblandade i landslaget. Allt gott framöver!, säger Micke Carlsson.

– Svenska Bandyförbundet önskar Micke lycka till med sina egna uppdrag. Som ny sportchef har jag på grund av pandemin tyvärr inte fått möjligheten att jobba så mycket med Micke, men jag hoppas att vi trots allt ändå får chans att jobba ihop för bandyns bästa i framtiden i andra forum, säger Karin Torneklint, sportchef på Svenska Bandyförbundet.

Nyrekrytering påbörjas

Nu påbörjas processen att rekrytera en ny förbundskapten som kan leda det svenska herrlandslaget.

– Ja, det arbetet inleds omedelbart samtidigt som vi vill tacka Micke för ett fint arbete som vi tyvärr inte fick skörda frukten av på grund av pandemin som gjort att mästerskapen blivit inställda, säger Anders Bergström, ordförande i landslagkommittén.

Foto: Romus Ramström / Svenska Bandyförbundet
Micke Carlsson

Svenska Bandyförbundets nuvarande ordförande Per-Anders Gustafsson ställer inte upp för omval16.5.2022 11:55:00 CEST | Pressmeddelande

Per-Anders Gustafsson, som de senaste tre åren verkat som Svenska Bandyförbundets ordförande, meddelar att han väljer att inte kandidera till styrelsen vid nästa förbundsmöte. Valberedning har informerats om beslutet och arbetet med att nominera en lämplig efterträdare för ordförandeposten är påbörjat. Svenska Bandyförbundets förbundsmöte 2022 hålls den 11 juni i Örebro.