Hiab lanserar en kostnadsfri version av HiConnect

Dela

CARGOTEC CORPORATION, PRESSMEDDELANDE, 18 MAJ 2020 KL. 10.00 EEST

Hiab, som ingår i Cargotec, lanserar en kostnadsfri version av uppkopplade tjänsten HiConnect™, medan den kompletta abonnemangsversionen döps om till HiConnect Premium.

HiConnect är en webbportal som låter Hiab-kunder med ansluten utrustning få information som hjälper dem att förbättra säkerheten och användningen samt att hantera servicebehovet utifrån den på faktiska användningen. Informationen är tillgänglig i realtid och portalen kan nås från datorer, smarta mobiler och surfplattor.

Den kostnadsfria versionen av HiConnect ger tillgång till de viktigaste funktionerna, till exempel en realtidskarta över maskinparken, nästa datum för underhåll och service baserat på den faktiska användningen, utrustningens drifttider och utnyttjad kapacitet.

Ett abonnemang på HiConnect Premium ger tillgång till mer omfattande uppgifter som produkternas progression och operativ information, vilket ger bättre kontroll och synlighet för kundens verksamhet.

”Oavsett storlek eller sektor vill vi ge våra kunder möjligheten att bli mer produktiva, minska onödiga driftstopp och förbättra säkerheten. Den kostnadsfria versionen av HiConnect är ett bra sätt att tillhandahålla databaserad information och fördelar till alla kunder”, säger Jan-Erik Lindfors, Vice President, New Business Solutions, Hiab.

HiConnect är tillgänglig för alla uppkopplade HIAB lastbilskranar, MULTILIFT lastväxlare, MOFFETT påhängstruckar och WALTCO bakgavellyftar (säljs inte i Sverige). Hiab levererar nu uppkopplade lösningar som standard på de flesta av våra nya produkter. Eftermontering för anslutningstjänster kan ske på vissa modeller.

Ägare som är intresserade av att använda HiConnect kan begära åtkomst på Hiabs webbplats genom att registrera sin utrustning eller kontakta sin lokala återförsäljare.


Mer information:

Jan-Erik Lindfors, Vice President, New Business Solutions, Hiab, mobil: +358 50 382 3331, jan-erik.lindfors@hiab.com

Pekka Jaarinen, Connected Solutions Director, New Business Solutions, Hiab, mobil: +358 44 525 7474, pekka.jaarinen@hiab.com

Nils Gjerstad, Senior Communication Manager, Hiab, mobil: +46 706 005 288, nils.gjerstad@hiab.com


Om Hiab

Hiab är världens ledande leverantör av vägburen utrustning för lasthantering, intelligenta tjänster samt smarta och uppkopplade lösningar. Hiab har cirka 4 000 anställda världen över som arbetar passionerat för att Hiab ska vara den främsta partnern och den föredragna leverantören av lasthanteringslösningar till sina kunder. Som branschpionjär med en stolt historia som sträcker sig 75 år tillbaka i tiden, har Hiab som mål att inspirera och forma framtiden för intelligent lasthantering.

Hiabs klassledande lasthanteringsutrustning omfattar lastkranar från HIAB, EFFER och ARGOS, skogs- och återvinningskranar från LOGLIFT och JONSERED, påhängstruckar från MOFFETT och PRINCETON, hjullastare och lastväxlare från MULTILIFT och bakgavellyftar under märkena ZEPRO, DEL och WALTCO. Hiabs ProCare™-service, det prisbelönta kranmanövreringssystemet HiVision™ och HiConnect™-plattformen är exempel på vår ständiga strävan efter att tillhandahålla intelligenta tjänster och smarta lösningar som ger mervärde åt våra kunder. www.hiab.com

Hiab är en del av Cargotec Corporation (Nasdaq Helsingfors: CGCBV). Cargotecs försäljning under 2019 uppgick till cirka 3,7 miljarder euro och företaget har cirka 12 500 anställda. www.cargotec.com

Bilagor

Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Företagsakuten förlängs till 31 december 202024.9.2020 13:45:00 CESTPressmeddelande

Företagsakuten förlängs till 31 december 2020 Regeringen har beslutat att förlänga Företagsakuten. Företagsakuten är ett kreditgarantiprogram som infördes för att dämpa de ekonomiska skadeverkningarna av coronakrisen. Utformningen av garantiprogrammet är densamma som tidigare och innebär att Riksgälden kan ställa ut kreditgarantier för utlåning till i första hand små och medelstora företag i Sverige som drabbats ekonomiskt av coronaviruset men som för övrigt är livskraftiga. Riksgälden ställer ut garantin till banker och kreditinstitut som i sin tur lånar ut till företagen. Företag kan nu ansöka om lån inom garantiprogrammet fram till den 31 december 2020 genom att vända sig till sin långivare/bank. En lista på anslutna banker och kreditinstitut finns på Riksgäldens webbsida. Staten garanterar upp till 70 procent av lånebeloppet. Fram till och med vecka 38 (18 september) hade 615 lån till ett värde av 2,2 miljarder kronor beviljats inom Företagsakuten. För mer information se Riksgälden

Saniona meddelar utfall i optionsinlösen23.9.2020 19:00:00 CESTPressmeddelande

PRESSMEDDELANDE 23 september 2020 Saniona (OMX: SANION), ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling fokuserad på sällsynta sjukdomar, meddelade idag utfallet i inlösen av teckningsoptioner av serie TO 2, vilka emitterades i samband med Sanionas företrädesemission och riktade emission under det första kvartalet 2020. Under perioden 7 – 21 september 2020 har innehavare av teckningsoptioner av serie TO 2 kunnat teckna aktier med stöd av teckningsoptioner. Totalt nyttjades 1 329 141 teckningsoptioner av serie TO 2, vilket motsvarar en nyttjandegrad om cirka 90 procent. Saniona tillförs därmed cirka 33,2 MSEK (3,6 MUSD) före emissionskostnader, vilka beräknas uppgå till cirka 0,4 MSEK. Antal aktier och aktiekapital Saniona tillförs cirka 33,2 MSEK före emissionskostnader. Emissionskostnaderna beräknas uppgå till cirka 0,4 MSEK. När de nya aktierna har registrerats hos Bolagsverket kommer antalet aktier i Saniona uppgå till 62 372 831 stycken och aktiekapitalet uppgå till 3 118 641,

De oberoende Morningstar-jämförelser placerar Aktias fonder i topp23.9.2020 05:00:00 CESTPressmeddelande

Aktias fonder får toppbetyg i Morningstars jämförelser och är i särklass jämfört med andra fondbolag i Finland. Genomsnittet för Aktias fonder var 4,20 stjärnor i augusti 2020 medan den näst bästa i jämförelsen hade i genomsnitt 3,77 stjärnor. I jämförelsen som baserar sig på Morningstars ratingar beaktas det fondandelsslag som fått flest stjärnor för varje fond. ”Vi är mycket glada över att vårt fruktbara och långsiktiga arbete syns så här tydligt. I Morningstars jämförelser kan man vara framgångsrik endast om man har haft mycket goda långsiktiga resultat”, säger portföljförvaltare Jetro Siekkinen, som ansvarar för Aktias placeringsverksamhet. ”Framgången är ett starkt bevis på en resultatrik aktiv portföljförvaltning, vilket syns framför allt i utvecklingen av våra kunders placeringar.” Morningstar är en oberoende aktör som analyserar och jämför placeringsmarknader och placeringsprodukter. Den kategoriserar fonderna i olika grupper enligt deras egentliga innehåll, till exempel enligt

Innofactor Sverige introducerar nu informations- och ärendehanteringssystemet Innofactor Dynasty 10 på den svenska marknaden22.9.2020 08:50:00 CESTPressmeddelande

Pressmeddelande, den 22 september, 2020 Innofactor Sverige introducerar nu informations- och ärendehanteringssystemet Innofactor Dynasty 10 för svenska kommuner och den offentliga förvaltningen. Dynasty 10, en marknadsledare i Finland, är ett mångsidigt mjukvarupaket för informations- och beslutshanteringsprocesser för stora som små organisationer, och är utformad för att fungera sömlöst som en del av den offentliga förvaltningens arbetsmetoder och system. Dynasty-lösningen har använts i över 30 år i Finland och genomgått kontinuerlig utveckling för att uppfylla kunders behov och förväntningar. Lösningen är anpassad för att följa de lagar och regler som kommuner och offentlig förvaltning måste följa. I Dynasty 10 kombineras Innofactors erfarenhet och kunskap från över 250 kunder inom kommunal och statlig förvaltning tillsammans med modern användarorienterad design och användarupplevelse. “Vi är glada av att se hur likartade de offentliga beslutsprocesserna i de nordiska länderna verkli

Kuopio universitetssjukhus inleder pilotstudie med Nexstims NBT®-system för ett nytt protokoll för depressionsbehandling22.9.2020 08:30:00 CESTPressmeddelande

Företagsmeddelande, Insiderinformation, Helsingfors, 22 September 2020 kl 9.30 (EEST) Kuopio universitetssjukhus inleder pilotstudie med Nexstims NBT®-system för ett nytt protokoll för depressionsbehandling Nexstim Abp (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (”Nexstim” eller ”bolaget”) meddelar att Kuopio universitetssjukhus inleder en pilotstudie med Nexstims NBT®-system för det kortare iTBS-protokollet för behandling av egentlig depression. Förkortat iTBS (accelerated iTBS) innebär behandling med transkraniell magnetstimulering (TMS), där patienten ges magnetstimulering flera gånger om dagen under en vecka. Vid vanlig TMS behandlas patienten en gång per dag i flera veckor. I pilotstudien analyseras behandlingseffekten på 10 patienten vilka jämförs med 10 patienter som behandlas med vanlig TMS. Behandlingarna av forskningspatienterna genomförs enligt uppskattningarna under 2020. Bolaget informerar om resultaten så fort de finns till handa. Mikko Karvinen, Nexstims vd, lämnade följande kommentar: ”Kuop

Immunicum AB: inbjudan till företagspresentation21.9.2020 08:50:00 CESTPressmeddelande

Pressmeddelande 21 september 2020 Immunicum AB: inbjudan till företagspresentation Immunicum AB (publ; IMMU.ST) meddelar idag att företaget kommer att hålla en livesänd företagspresentation den 30 september 2020. Investerare, media och allmänheten välkomnas att delta. Under evenemanget kommer VD Sven Rohmann, COO Sijme Zeilemaker och forskningschef Alex Karlsson-Parra att presentera en bolagsöversikt och prioriteringar för bolagets fortsatta utveckling. Information om företagspresentationen Datum: onsdagen den 30 september 2020 Tid: 18.00 - 19.30 CET Presentationen kommer att webbsändas och kommer även att finnas tillgänglig i efterhand. Länken till webbsändningen finns här: https://www.redeye.se/events/793598/live-strategy-update-immunicum Frågor kan ställas före evenemanget genom att skicka ett e-postmeddelande till ir@immunicum.com eller via videochatten under webbsändningen. Preliminär agenda: 18:00 - 18:15 Välkomnande 18:15 - 18:30 Ilixadencels potential och framtid 18:30 - 18:45

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum