Hilda Törner till Brynäs IF

Idag presenterar Brynäs IF att Hilda Törner är klar för spel i föreningens SDHL-lag inför säsongen 18/19.

Törner, född 1999, kommer närmast från Linköpings HC där hon spelat sedan säsongen 15/16. Törner spelar back, väger 60 kg och är 159 cm lång.

-Hilda är en ung, lovande och ambitiös tjej som spelar back och ursprungligen kommer från Ängelholm. Vi hälsar Hilda varmt välkommen till Brynäs IF, säger Stefan Bengtzén, sportchef Brynäs IF.

-Brynäs kändes helt rätt för mig, jag ska just avsluta hockeygymnasiet i Linköping och känner mig redo att ta nästa steg för att fortsätta utvecklas. Brynäs har verkligen något bra på gång med nysatsningen på damverkssamheten. Det är en trygg organisation. Jag vill vara med och resan och utveckla både mig själv och klubben. Dessutom har jag bara hört gott om föreningen från Madde Östling som tidigare har varit i Brynäs IF, berättar Hilda Törner.

Hilda Törner ansluter till Brynäs IF under augusti månad.

Daniel Paille tvingas ställa in säsongen – Brynäs IF bryter kontraktet med forwarden8.8.2018 14:30Pressmeddelande

Daniel Paille och Brynäs IF har slutit en överenskommelse att avsluta det sista året på kontraktet. Forwarden behöver fokusera på sin rehabilitering – och vill samtidigt tacka människorna i Gävle och Hockeysverige för allt stöd. - Jag kan inte uttrycka tillräckligt hur mycket jag uppskattat hur samhället i Gävle stöttat mig under mina två år i Brynäs, säger den 34-årige forwarden.