Hissbranschen kommenterar helgens hissolycka på Södermalm

Hissförbundet har under helgen tagit emot nyheten om att ett barn skadats i en hissolycka på Södermalm.

Hissbranschen arbetar ständigt för att säkerställa en hög säkerhetsnivå för användarna av landets ca 125 000 hissar och ca 3000 rulltrappor. Trots detta kan vi konstatera att en allvarlig hissolycka tyvärr inträffat där ett barn skadats.

- Våra tankar går till barnet och dess familj. Samtidigt bevakar vi utredningen av olyckan noga och kommer att ta med slutsatserna vidare i branschens säkerhetsarbete, säger Daniel Nyman, Ordförande för Hissförbundet.

I Hissförbundets säkerhetsarbete ingår att kartlägga och dela erfarenheter mellan företagen och med myndigheter och andra intressenter för att undvika att olyckor och tillbud händer.

Kontakta Charlotte Teglgaard, Generalsekreterare Hissförbundet,
Tel: 0725-012522 E-post charlotte.teglgaard@tebab.com

Hissförbundet är sedan 1992 den svenska branschorganisationen för företag som tillverkar, monterar och underhåller hiss- och rulltrappsinstallationer. Medlemsföretagen representerar över 85 % av den svenska branschen.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Tillgänglighetsarenan lanserar Pistkarta över Visby som app – utvecklad av civilingenjörsstudenter från Uppsala Universitet26.6.2018 07:00Pressmeddelande

Asfaltera Visby innerstad inför Almedalen!30.5.2018 07:00Pressmeddelande

Hissförbundet välkomnar införande av påbyggnadsbonus i investeringsstödet till hyresbostäder15.3.2018 17:00Pressmeddelande

Hiss- och rulltrappsbranschen bidrar till Musikhjälpens rekordinsamling!21.12.2017 07:18Pressmeddelande