Hit fly(ge)r gotlänningarna under politikerveckan

När Gotland invaderas av politiker och fastlänningar under första veckan i juli – då lämnar många öbor ön. Stockholm, Göteborg, Malmö, Ängelholm och Umeå är populärast att åka till. BRA har sammanställt vart i Sverige gotlänningarna helst flyger under Almedalsveckan.

Från lördag 30/6 till tisdag 3/7 ligger antalet resor från Gotland till fastlandet på cirka 2300 personer med BRA. Bara till Stockholm ökar antalet bokningar med 18 procent jämfört med förra året, samma period.

– Vi gotlänningar som varit med ett tag vet att det är lättast att hitta lediga platser till Stockholm eftersom det finns upp till 18 flygavgångar om dagen, men från onsdag blir det svårare då många besökare börjar resa tillbaka till fastlandet igen, säger Sakarias Ronquist som är försäljningschef för privatresenärer och småföretag hos BRA.

Till Stockholm från Gotland är frånpriset på måndag den andra juli just nu 568 kronor.

Resorna till Norrköping ökar med sex procent och går i år om Sundsvall, som backar något jämfört med förra året. Övriga destinationer ligger kvar på samma bokningsnivåer som förra året.

Fastlands-topplista, 30 juni till 3 juli, 2018:

• 1.Stockholm
  • 2.Göteborg
  • 3.Malmö
  • 4.Ängelholm
  • 5.Umeå
  • 6.Norrköping
  • 7.Sundsvall
  • 8.Östersund

För mer information:

Sakarias Ronquist, Försäljningschef privatresenärer och småföretag, 070-498 00 11, sakarias.ronquist@flygbra.se
Emma Sandsjö, Kommunikationschef, 076-555 74 03, emma.sandsjo@flygbra.se

BRA Pressjour utanför kontorstid: 010-722 16 62

Pressbilder för fri publicering:https://www.mynewsdesk.com/se/flygbra

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Nytt direktflyg från Växjö till Sälen Trysils fyra skidorter med klimatkompenserat flyg i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Växjö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås fyra skidorter i Sälen Trysil, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget med flygningar till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.